سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / مبارزه با سرطان پستان‏ با مصرف فیبر گیاهی

مبارزه با سرطان پستان‏ با مصرف فیبر گیاهی

مبارزه با سرطان پستان‏ با مصرف فیبر گیاهی موجود در سبوس گندم
زنان فنلاند از بیشترین مصرف‏ کنندگان چربى در جهان هستند.David Rose محقق سرطان‏ شناس در بنیاد امریکایى بهداشت درValhalla نیویورک مى ‏گوید، خطر بیمارى قلبى براى زنان فنلاندى زیاد است. ولى در مورد سرطان پستان خیلى محفوظ اند. و خطر براى آنها خیلى کم است.Rose عقیده ‏اش این است که این فیبر است که آنها را در مقابله با خطر سرطان پستان حفظ مى‏ کند. زنان فنلاندى معمولا در حدود دو برابر مرسوم یعنى حدود ۳۰ گرم در روز فیبر گیاهی با غذاى خود مى‏ خورند.

هر چیزى که سطح استروژن در حال گردش بدن را کاهش دهد براى کاهش خطر سرطان پستان مؤثر است.

سبوس گندم
سبوس گندم
سه سال قبل در تحقیقى این دانشمند نشان داد که سبوس گندم یکى از آن فیبر گیاهی است که این اثر ارزشمند را داراست.

در این تحقیق،Rose 62 داوطلب زن را در سنین قبل از دوران یائسگى مورد بررسى قرار داد و به‏ طور تصادفى یکى از سه نوع فیبر گیاهی سبوس گندم، سبوس جو دوسر و سبوس ذرت را در رژیم غذایى آنها وارد کرد. از هریک از سه نوع مواد یاد شده مقدارى تعیین شده بود که فیبر گیاهی محتوى آن حدود ۳۰ گرم باشد. پس از دو ماه مشاهده کرد زمانى که سبوس گندم خورده بودند کمترین مقدار استروژن را داشتند.

البته چون این تحقیق تازه شروع شده خیلى زود است نتیجه گرفته شود که سبوس گندم یا سایر فیبر گیاهی قطعا مانع سرطان پستان مى‏ شدند.

البته چند تحقیق دیگر نیز نشان داده است که آیا واقعا این کاهش سرطان پستان در اثر وجود فیبر گیاهی در رژیم غذایى بوده و یا سایر موارد شیمیایى گیاهى موجود در خوراکیهاى مصرف شده داراى فیبر گیاهی، یعنى مثلا ویتامین و یا بتاکاروتن و یا سایر مواد شیمیایى موجود در میوه‏ ها و سبزی ها و دانه‏ هاى داراى فیبر گیاهی خورده شده عامل جلوگیرى از سرطان پستان بوده ‏اند. و به صرف اینکه میوه‏ ها و سبزی ها سرطان پستان را کاهش مى‏ دهند نمى ‏توانیم بگوییم که به علت وجود فیبر گیاهی در آنهاست.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی “بوعلی باب سلامتی”
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

عامل بروز سرطان در طب سنتی

عامل بروز سرطان در طب سنتی بوعلی سینا در مورد علل پیدایش سرطان می گوید: …