سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / خارخسک تشدید کننده حرکات دودى حالب

خارخسک تشدید کننده حرکات دودى حالب

خارخسک تشدید کننده حرکات دودى حالب می شود که باعث دفع راحتتر سنگ کلیه می شود

خواص درمانى خارخسک:
۱- بیست گرم از خارخسک را بجوشانید و آب صاف‏ کرده آن را بنوشید. براى تقویت کبد و کلیه نافع است، حرکات دودى حالب را تشدید مى‏ نماید، درد مثانه را تسکین مى‏ دهد، خنک‏ کننده و تونیک است، براى اعتدال بخشیدن به اخلاط عامل مؤثرى است، براى نقرس مفید است، اسهال خونى و انواع خونریزى‏ هاى داخلى را بند مى‏ آورد، براى معالجه آبسه‏ ها و زخم‏ ها نافع است، دید چشم را افزایش مى ‏دهد.

خارخاسک
خارخاسک
۲- چهل گرم از خارخسک را در یک لیتر آب جوش دم کنید و آب صاف ‏کرده آن را به مرور بنوشید، سینه ‏پهلو یا ذات‏ الریه و روماتیسم را درمان مى‏ کند، سوزاک را برطرف مى ‏سازد.

۳- آب جوشانده خارخسک را با سکنجبین و یا سرکه مخلوط کرده و بخورید. ضعف کبد در افراد گرم مزاج را درمان مى‏ کند.

۴- هر روز یک‏صد گرم از خارخسک را در یک لیتر آب بجوشانید بعد آب صاف‏ کرده آن را با یک لیتر آب کاسنى مخلوط نمایید و صبح و عصر بنوشید. ادرارآور است، تب سه یک یا تب مالت را درمان مى‏ کند.

۵- یک‏صد و پنجاه گرم از خارخسک را در یک کیلو و صد گرم شیر گوسفند آن‏قدر بجوشانید تا خشک شود بعد مجددا به همان انداز شیر اضافه کنید و باز آن‏قدر بجوشانید تا خشک شود و این کار را سه بار تکرار کنید بعد خشک ‏شده آن را با نبات نرم بکوبید و هر روز صبح و ظهر و شب هر بار یک قاشق از آن را بخورید. براى تقویت نیروى جنسى بى‏ بدیل است و براى زیاد کردن شیر زنان مؤثر خواهد بود.

۶- آب دم‏کرده خارخسک را با روغن بادام شیرین مخلوط نموده بخورید. رنگ رخساره را نیکو و در افراد گرم‏ مزاج قدرت جنسى را زیاد و مقدار منى را افزایش مى دهد.

۷- اگر نخود را در آب تازه خارخسک بخیسانید و پس از پرورده شدن بخورید. براى تقویت نیروى جنسى بسیار مؤثر است.

۸- هر بار سه مثقال از خارخسک را با سه مثقال کاکل ذرت و سه مثقال پوست خربزه خشک مخلوط نموده و دم کنید، آب صاف ‏کرده آن را بنوشید، این کار را هر صبح و شب تکرار نمایید. سنگ کلیه و مثانه و مجارى ادرار را دفع مى‏ نماید و ورم‏هاى مجارى ادرارى را نیز تحلیل مى ‏برد.

۹- از آب جوشانده خارخسک به ‏صورت قرقره استفاده کنید. براى معالجه التهاب و برفک دهان مفید مى ‏باشد.

تذکر: خارخسک براى سر مضر است،
مصلح خارخسک روغن کنجد و بادام شیرین مى ‏باشد.

نام‏هاى دیگر خارخسک: خار سه گوش- خارکوهک- شکرخنج- شکوهنج- حمص الامیر- خرخاسک- خارسه‏کوهک- خسک- خسک‏دانه- حسک‏دانه- حسک- شکرهنج- پیکل- حر- حروا- خارسک- سه‏کوهک- خارسوهک- هرواد

ترکیبات شیمیایى خارخسک: یک نوع آلکالوئید- اسانس روغنى فرّار- روغن ثابت- رزین- هرمین- املاح نیترات-

همچنین ببینید

نسخه گیاهی پاکسازی کلیه ها

نسخه گیاهی پاکسازی کلیه ها در طب سنتی کلیه ها از اعضای رییسه بدن هستند …