سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / ارزش غذایی مخمر آب جو

ارزش غذایی مخمر آب جو

مخمر آب جو، نوعى قارچ تک سلولى است, مخمر آب جو ماده مقوى و مغذى و داراى ترکیب شیمیایى جالبى است و از نظر مواد معدنى و ویتامینها و مواد ازته بسیار غنى است.

ارزش غذایی مخمر آب جو
ارزش غذایی مخمر آب جو

به گزارش بوعلی باب سلامتی, یوسف اصغری کارشناس طب سنتی درباره ارزش غذایی مخمر جو اظهار داشت: مخمر آب جو ماده مقوى و مغذى و داراى ترکیب شیمیایى جالبى است و از نظر مواد معدنى و ویتامینها و مواد ازته بسیار غنى است. این کارشناس طب سنتی افزود:مخمر آب جو علاوه بر مواد معدنى و ویتامینها داراى گلیکوژن و همى‏سلولوز مى‏باشد و ضمنا داراى مواد چرب شامل گلیسریدها و استرولها بوده و مقدار زیادى نوکلئو آلبومین در آن یافت مى‏شود.
وی افزود: پروتیدها از جمله فسفوپروتئین و زیموکازئین و سرویزین یا آلبومین حقیقى نیز از موادى است که در مخمّر آب جو وجود دارد
مخمر آب جو مى‏تواند مواد قندى و هیدرات‏هاى کربن را تخمیر کند و در جریان تخمیر نشاسته حاصل مى‏شود.

عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران در ادامه این مطلب افزود:مخمر آب جو یک منبع غنى و غلیظ از پروتئین درجه ۱ و انواع ویتامین‏هاى B است. علاوه بر این، مخمر آب جو منبع خوبى براى مواد معدنى، آهن و فسفر است.
یوسف اصغری در ادامه افزود: مخمر آب جو از نظر ارزش غذایى آن‏چنان قوى است که اغلب به عنوان مکمل رژیم‏هاى غذایى توصیه مى‏شود.
وی ادامه داد: مخمر آب جو در بیمارى قند، سل، سرطان، کم‏خونى و ناراحتى‏هایى که منشأ آنها کمى ویتامین B در بدن باشد و رفع جوش و کورک و بسیار مفید است‏

 

همچنین ببینید

دیدگاه اسلام درباره محل زندگی

دیدگاه اسلام درباره محل زندگی

به گزارش بوعلی باب سلامتی و به نقل از تسنیم، یوسف اصغری کارشناس سطح عالی …

4 دیدگاه

  1. آیا از نظر شرعی حرام نیست؟

  2. بوعلی باب سلامتی

    مخمر آب جو کاملا حلال می باشد و روش تهیه ان به صورت زیر می باشد
    طرز تهیه: خمیر تازه جو را با آب سرد مى‏شویند، این شستشو را کمى ادامه مى‏دهند تا آبى که از شستشوى خمیر به دست مى‏آید کاملا صاف و زلال شود و آنچه که از خمیر باقى مى‏ماند را گرفته و فشار مى‏دهند تا باقیمانده آب داخل آن کاملا خارج شود سپس آن را در گرماى سى درجه سانتیگراد خشک مى‏نمایند، به این ترتیب مخمر خشک با بوى مطبوع و طعم کمى تلخ و رنگ خاکسترى روشن به دست مى‏آید.

  3. واقعا ممنون از پشتیبانی و راهنمایی های خوبتون.سایتتون حرف نداره
    فوق العادست

  4. ميثم قدييگ لو

    برای افراد لاغر بسیار مناسب می باشد زیرا اشتها را افزایش می دهد و اینکه چون در ایران نان با کیفیت ( سبوس دار و غیره ) کم مصرف می شود گزینه مناسب است