سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / خواص انفیه کندشی

خواص انفیه کندشی

خواص انفیه کندشی و طرز تهیه انفیه کندشی:
خاصیت انفیه کندشی:
انفیه کندشی مانع از بروز سکته‏ می شود
انفیه کندشی جریان خون را در قلب یا مغز از لختگى منحرف نموده و خطر سکته را رفع می کنند.

انفیه کندشی چشم را تقویت و حس بینایى را قوى می کند

انفیه کندشی خستگى را از تمام بدن مى‏زداید

انفیه کندشی قلب و ریه ‏ها و حنجره و حجاب سینه را از هر نوع رسوب پاک مى‏ نماید

عطسه
عطسه

هفته ‏اى ۲ بار استفاده از داروى عطسه‏ آور (انفیه) و هر دفعه بیش از ۲۰ بار عطسه کردن ضرورى است. انفیه که همان داروهاى عطسه ‏آور باشد عبارت است از:

طرز تهیه انفیه کندشی:
کندش، تخم گشنیز و بنفشه که بصورت پودر باهم مخلوط و هنگام مصرف به میزان بسیار کم در بینى دمیده مى‏ شود تا در تماس با سطح مرطوب داخل پرّه ‏هاى بینى موجب تحریک شدید شده و عطسه عارض گردد.

عطسه در فنون پیشگیرى و درمان حائز اهمیت فراوان است. از جمله از فن عطسه مى ‏توان براى جلوگیرى از بروز سکته‏ ها استفاده نمود.

این دارو باید در جعبه داروهاى خانگى همیشه حضور داشته باشد
. به محض احساس ناراحتى در سینه یا سر و احساس خفگى و تنگى سینه بوسیله آن با ایجاد عطسه‏ هاى فراوان جریان خون را در قلب یا مغز از لختگى منحرف نموده و خطر را رفع کنند.

اکنون که قرص‏هاى زیرزبانى براى احیاى حالت تنفس و افت غیر عادى فشار به افراد داده مى ‏شود شاید مردم از اثرات داروى عطسه ‏آور غفلت بورزند.

داروهاى عطسه‏ آور اگر براى پیشگیرى هر شب یا یک شب در میان یا هفته ‏اى یک بار کمتر یا بیشتر استفاده شود و حد اقل ۱۵ بار عطسه ایجاد کند از هر نوع بیمارى خطرناک پیشگیرى به عمل مى ‏آورد.
عطسه جریان خون را در سر تسریع و عروق و جریان‏هاى درون‏بافتى را جارو مى‏ کند. چشم را تقویت و حس بینایى را قوى و خستگى را از تمام بدن مى‏زداید. قلب و ریه ‏ها و حنجره و حجاب سینه را از هر نوع رسوب پاک مى‏ نماید.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت