سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / بهترین بخور در درمان آبریزش بینی

بهترین بخور در درمان آبریزش بینی

بهترین بخور در درمان آبریزش بینی
داروهای گیاهی بصورت بخور در درمان آبریزش بینی از آنها استفاده مى ‏شود
عبارتند از بخور اسطوخودوس, بخور مرزنجوش, بخور قهوه, بخورگشنیز, بخور زوفا
بخور اسطوخودوس:
بخور اسطوخودوس سبب خشک شدن ترشحات زیادتر از حد طبیعى بینى شده و چون این گیاه تا حدودى گرم مزاج است بهترین بخور در درمان آبریزش بینی براى افرادى که مزاج سرد دارند مفید است و افرادى که سردردهاى سرد مزاج و میگرنى دارند و افرادى که عفونت‏هاى کهنه در سینوسهاى آنان هست و افرادى که حساسیت‏هاى مخاط بینى دارند مى ‏توانند از بخور اسطوخودوس استفاده کنند. هنگام بخور اسطوخودوس بهتر است اسطوخودوس را در آبى که در حال جوشیدن است بریزند و پارچه‏اى را بسر کشیده سر و صورت را بالاى آب در حال جوشیدن بگیرند بخار گرم دارو وارد بینى شود تا سینوسها را تحت تأثیر قرار دهد و قدرى صبر کنند تا خوب عرق نمایند سپس سر و روى خود را بپیچند و جلو سرما نروند و باد خنک بصورت ندهند و آب یا نوشیدنى خنک نخورند و استراحت کنند تا عرق بدن بکلى خشک گردد.

آبریزش بینی

آبریزش بینی
بخور مرزنجوش:
بخور این گیاه هم بهمان صورتیکه در اسطوخودوس شرح داده شده انجام مى‏ شود این گیاه هم براى سردردهاى سرد مزاج و آبریزش‏ هاى سرد مزاج و عفونت‏هاى سینوسى مفید است.

بخور قهوه:
بخور دانه قهوه یا برگها و سرشاخه‏ هاى جوان گیاه قهوه براى سردردهاى گرم مزاج و التهاب‏ هاى مخاط بینى و سرماخوردگى و حساسیت‏هاى گرم مزاج مفید است بخور قهوه تقریبا خشک‏ کننده هم مى ‏باشد.

بخورگشنیز:
تخم گشنیز را ابتدا باید بکوبند پودر شود سپس از این پودر براى بخور استفاده کنند ضمنا مى ‏توان از شاخه و برگها و جوانه‏ هاى تازه این گیاه هم بعنوان بخور استفاده نمود مزاج این گیاه سرد و تر است و براى التهاب‏ هاى گرم مزاج استفاده مى ‏شود و گرفتگى ‏هاى بینى را باز مى‏ کند.

بخور زوفا:
این گیاه گرم مزاج است و بخور آن براى آبریزش‏ هاى سرد مزاج و سردردهاى سرد مزاج و درد پیشانى مفید است.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

آبریزش بینی

درمان تب یونجه یا رینیت آلرژیک با عسل

درمان تب یونجه یا رینیت آلرژیک با عسل عسل و خواص شفابخش آن‏ برای درمان …