سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / شادابی پوست صورت در طب سنتی

شادابی پوست صورت در طب سنتی

شادابی پوست صورت در طب سنتی
اساس زیبایى پوست صورت در تنفس به موقع پوست و تقویت آن و این تنفس با پاک کردن ته مانده آرایش روز در هنگام خواب عملى خواهد بود.

تنفس پوست:
هر شب قبل از خواب پوست صورت را با صابون متناسب با پوستتان و پاک کنید و سپس یک قطعه پارچه کتانى را آغشته به‏ روغن بارام شیرین نمائید که براى تقویت پوست بکار مى‏ رود و با آن گونه‏ ها و چانه، پیشانى و گردنتان را ماساژ دهید.

شادابی پوست صورت در طب سنتی
شادابی پوست صورت در طب سنتی
شادابى پوست صورت:
اگر جریان خون در صورت‏تان طبیعى شد شادابى پوست تضمین مى‏ شود. براى تنظیم جریان با سرانگشتان پوست صورت‏تان را مانند (نیشگون) بطور ملایم بگیرید و سپس خوب ماساژ دهید این حرکت را از قسمت پایین صورت به بالا انجام دهید و در صورت مداومت از رنگ طبیعى پوستتان در تعجب خواهید ماند.

تغذیه پوست صورت:
برای تغذیه پوست صورت با توجه به پوستتان از ماسک های گیاهی استفاده کنید

راهکار های ساده برای پوستی شاد:
اگر رنگ چهره شما صبحها بعد از بیدار شدن از خواب تیره و کدر است هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب گرم را با یک قاشق عسل و مقدارى آبلیمو مخلوط کنید و بنوشید.
اگر پوستى پژمرده و خاکسترى رنگ دارید یک لیوان مخلوط از آب گوجه فرنگى، آب سیب و آبلیمو را قبل از صبحانه و شام بخورید، ماست در طراوت پوستى فوق العاده مؤثر است.

اگر پلکهاى متورم و تحریک شده دارید صبح و شب با چاى پررنگ کمپرس کنید اگر چشمهایتان پیوسته سرخ رنگ است با چشم پزشک مشورت کنید اگر دور چشمهاى شما حلقه کبود مى‏ باشد مربوط به کبد و کلیه است. باید که دستگاه هاضمه و دفع، عامل بسیار مهمى در صافى و درخشندگى پوست بدن مى‏ باشد. اختلالات این دستگاهها باعث یبوست مى‏ شود و یبوست علاوه بر این که پوست را کدر مى‏ کند باعث بد خلقى و کسالت عمومى نیز مى‏ شود.

تهیه و تنظیم از گروه بوعلی باب سلامتی
منبع: دائره المعارف بزرگ طب اسلامى، ج‏۱۱، ص: ۳۱۸

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …