سرخط خبرها
خانه / داروهای گیاهی / قرص لیورگل ۷۰ یا ۱۴۰

قرص لیورگل ۷۰ یا ۱۴۰

 

لیورگل 70(قرص کبد)

موارد مصرف:

محافظت کننده کبد, صفرا آور, هپاتیت حاد و مزمن, سیروز کبدی، کبد چرب و کاهش دهنده عوارض سمی داروهای ضد سرطان.

مقدار مصرف:

یک قرص روکشدار ۱۴۰ میلی گرمی یا دو قرص ۷۰ میلی گرمی ۳ نوبت در روز مصرف شود.

موارد منع مصرف

شناخته نشده است.

عوارض جانبی:  

مطالعات روی تعیین مقدار سیلیمارین در خون ۳۵۰۰ بیمار نشان داده است که در این بیماران عوارض جانبی دیده شده فقط شامل اختلالات بسیار مختصر گوارشی است. یک اثر ملین ملایم معمولا” با مصرف این دارو میتواند دیده شود.

آبستنی و شیردهی:  

تا کنون از مصرف این دارو در زمان آبستنی و شیردهی عوارضی گزارش نشده است.

ترکیبات:

هر قرص روکش دار محتوی عصاره خشک خار مریم ( Silybum marianum ) است که معادل ۷۰ میلی گرم سیلی مارین می باشد .
آثار فارماکولوژی و مکانیسم اثر

کبد انسان دارای چندین عمل حیاتی مهم می با شد که عبارتند از متابولیسم , هضم و سم زدائی مواد زائد بدن .هر نوع ضایعه کبد موجب تغییراتی در سلولهای کبدی شده واز این طریق قدرت عمل کبد را تحت الشعا ع قرار می دهدمکانیسم اثر : سیلی مارین فعالیت آنزیم RNA پولی مر از را درهسته سلولی افزایش داده موجب تحریک سنتز پروتئین های ریبوزومال میشود که این عمل به نوبه خود قدرت نوسازی سلولی کبد راافزایش می دهد (۱).بعنوان یک آنتی اکسید ان مستقیم عمل نموده و رادیکال های آزاد سمی را از بین می برد (۲). گلوتا تیون داخل سلولی و سوپر اکسید دیس موتاز را افــــــزایش می دهد(۳) .تشـــــکیل لوکوترین ها را مهار می سازد . سیلی مارین در درمان هپاتیـت حاد و مزمن و یروسی هر دو موثر است . در یک مطالعه روی ۲۹ بیمار مبتلا به هپاتیت ویروسی تحت درمان با سیلی مارین نشان داده شده است که سیلی مارین اثر چشم گیری بر روی پارامترهای افزایش یافته این بیماران مانند سطح بیلیروبین و سرم و آنزیم ها ی کبدی در مقایسه با گروه پلاسبو اعمال می نماید (۴). پارامترهای آزمایشگاهی در گروه تحت درمان با سیلی مارین بعد از دو هفته درمان د رمقایسه با گروه پلاسبو بطور قابل ملاحظه ای بحد طبیعی رسید. دریک مطالعه بر روی بیماران مبتلا به هپاتیت و یروسی مزمن . سیلی مارین موجب بهبودی قابل ملاحظه ای شده است . استعـــمال ۴۲۰ میلی گرم سیلی مارین در موارد حاد برای مدت ۱۲ -۳ ماه منجر به بهبود ضایعات سلولی کبد شده است ( این بهبودی با بیوسپی به اثبات رسیده است ) .مقدار پروتئین خون افزایش یافته وآنزیمهای کبدی کاهش یافتند . علائم معمولی هپاتیت ( مانند شکم درد , کمی اشتها و خستگی ) همگی بهبود یافتند ( ۵) .

مواد موثر:

خار مریم محتوی فلاوانو لیگنان ها مانند سیلی بین , سیلی کریستین , سیلی دیانین و مشتقات ۲و ۳ دهیدرو می باشد . مجموعه این فلاوانولیگنان ها را سیلی مارین می نامند

منبع:شرکت گل دارو

همچنین ببینید

درمان کبد چرب یا سوء القنیه‏

درمان کبد چرب یا سوء القنیه‏ در طب سنتی سوء القنیه نام قدیمی در کتب …

10 دیدگاه

  1. من دارم ازاین محصول استفاده میکنم.کبدم دچار کم کاری شده بود.الان احساس بهتری دارم

  2. من یکماهه ازاین دارو بخاطر کبد کمی چرب استفاده میکنم امامیدوارم نتیجه بدهد

  3. سلام آزمایش مقدار آنزیم های کبدی منو بالا نشون داده ودکتر برام لیورگل ۱۴۰تجویز کرده اما گفته روزی یک عدد در صورتی که در بروشور دارو مقدار مصرف معمول رو گفته روزی سه عدد، آیا با روزی یک عدد نتیجه بخش خواهد بود؟

  4. بوعلی باب سلامتی

    بله یک عدد قبل از صبحانه یا قبل از خواب کافیه

  5. سلام من تو نتیجه سونوگرافیم گفتن کمی چربی در کبدت هست ولی در از خونم همه چی طبیعی بود ولی صورتم جوشهای زیرپوستی دردناک میزنه به نظرتون اگر از این دارو استفاده کنم موثر هست؟؟ و اینکه از کدام نوعش و روزی چندبار؟؟ ممنونم

  6. بوعلی باب سلامتی

    بله مصرف کنید
    لیورگل ۷۰ و یک عدد قبل از خواب و یکی قبل از صبحانه

  7. سلام
    من کبد چرب دارم. همزمان با مصرف این دارو خار مریم نیز تهیه اسیاب و روزانه کمی (حدود۲ گرم در روز) مصرف میکنم.
    مصرف همزمان لیورگا و خار مریم مشکلی ندارد؟

  8. سلام
    آیا افراد سالم هم میتونن از این دارو جهت سلامت کبد استفاده کنند؟

  9. بوعلی باب سلامتی

    بهتر است عرق کاسنی و شاطره میل شود

  10. بوعلی باب سلامتی

    نه از یک خانواده هستند