سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / افراد چاق براى لاغر شدن چکار کنند

افراد چاق براى لاغر شدن چکار کنند

افراد چاق براى لاغر شدن چکار کنند و طب سنتی برای لاغر شدن چه راهکاری دارند
افراد چاق براى لاغر شدن مى‏ تواند اقدامات زیر را انجام دهند:
۱- حتى المقدور غذا کمتر بخورند و گرسنگى را قدرى تحمل نمایند. لکن چون بدن انسان به انواع و اقسام غذاها نیازمند است باید برنامه غذائى آنان متنوع باشد.

۲- ورزش‏هاى پرتحرک و خسته‏ کننده بکنند مانند بوکس ‏بازى و پرش و طناب ‏بازى و امثالهم‏

۳- افرادى که بیش از حد چاق مى ‏باشند و مزاجشان سرد و مرطوب است باید مسهل ‏هاى قوى گرم و خشک بخورند تا بدن آنان از اخلاط پاک گردد مانند سناى مکى، رب ریوند و یا مصرف بعضى از داروهاى سمى پاک‏ کننده بدن به مقدار بسیار کم و زیر نظر پزشک متخصص سنتى مانند خوردن یک یا دو قطره از شیره گیاه فرفیون چند روز یکبار. این شیرابه فرد را مبتلا به قى و اسهال مى‏ کند و بدن را بسرعت از اخلاط پاک مى ‏سازد و چربى‏ هاى اضافى را هم ذوب مى‏ نماید و پس از آنکه بدن از اخلاط پاک شد با ورزش و برنامه غذائى وزن خود را کنترل کنند و هر شش ماه یکبار به پاکسازى بدن چند روزى ادامه دهند تا مجالى براى تجمع اخلاط در بدنشان نباشد. لازم به ذکر است که فرفیون گیاهى است سمى و در مصرف آن باید دقت کافى شود.

۴- بلافاصله بعد از خوردن غذا نخوابند بلکه قدرى تحرک داشته باشند تا اولا هضم غذا بحال طبیعى انجام شود در ثانى چربى‏ هاى اضافه بسوزند و در اعضاء بدن متمرکز نگردند چون خواب بعد از غذا سبب تجمع اخلاط در بدن خواهد شد.

نسخه- اگر ریشه ختمى و ریشه گیاه گاو شیر (جواشیر) و گیاه مریم نخودى را خشک کرده پودر کنند و روزانه یک قاشق مرباخورى صبح و عصر از این پودر را بهر صورتى ‏که راحت باشند بخورند در ذوب چربى ‏ها موثر مى ‏باشد و اگر این داروها را با داروهاى پاک‏ کننده بدن از اخلاط بخورند اثر بیشترى خواهند داشت.

نسخه- دانه نانخواه و دانه سلاب را بکوبند پودر شود و هر روز از پودر حاصل حدود یک مثقال بخورند و ورزش نمایند.

نسخه- مالیدن بعضى داروها بر بدن تا حدى در لاغر کردن افراد چاق موثر مى‏ باشد مانند ضماد پودر زبد البحر (کف دریا) با سرکه به بدن بخصوص در جاهایى که چربى زیاد دارند یا ضماد پودر شوکران با سرکه یا پودر بنگ دانه با سرکه تا حدودى در ذوب چربى ‏ها موثرند و این روش بیشتر در لاغر کردن موضعى بکار مى‏ رود.

اگر افراد چاق شکم گرسنه به حمام گرم بروند در ذوب چربى ‏ها و اخلاط بلغمى آنان اثر قابل توجهى دارد.

افراد چاق باید روى زمین سفت و سخت بخوابند و لباسهاى زبر و خشن بپوشند.

از غذاهائى که زیاد دوست دارند کمتر و از غذاهائى که دوست ندارند بیشتر بخورند

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی “بوعلی باب سلامتی”
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

کپسول باب اسلیم

کپسول باب اسلیم قویترین داروی گیاهی لاغری

کپسول باب اسلیم قویترین داروی گیاهی لاغری خواص کپسول باب اسلیم : باب اسلیم درمان …