سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / چاق کننده گیاهی

چاق کننده گیاهی

بهترین نسخه  های چاق کننده گیاهی
جهت چاق شدن میتوانید باقلاى مقشر و مغز تخم کدو را نرم ساییده مقدارى بادام را کوبیده به آن اضافه نموده با ماء الشعیر و آب انار شیرین پخته به صورت حلوا درآورده روزانه میل نمایند.

نسخه دیگر چاق کننده گیاهی:
برای چاق شدن ترکیبات زیر را تهیه کرده م استفاده کنید
تخم شنبلیله ۵۰ گرم‏
آرد گندم ۲۵۰ گرم‏
شکر ۲۵۰ گرم‏
کتیرا گل ۲۰ گرم‏
مغز بادام ۲۵۰ گرم‏
عسل نیم کیلو
داروها چاق کننده را کوبیده در عسل ریخته، روزى سه قاشق غذاخورى با آب سعد میل کنند (در صورتى که داروی چاق کننده سفت شد مى‏توان مقدار عسل را زیادتر کرد).

چاق کننده گیاهی
چاق کننده گیاهی

نسخه دیگر چاق کننده گیاهی:
پودر نخود را در شیر حل کرده به صورت خمیر درآورده سپس مقدارى آرد برنج، آرد جو، آرد گندم به نسبت مساوى و نصف نان خشکه همه را نرم کوبیده در خمیر بالا ریخته مقدارى شکر اضافه نموده، مثل کیک به‏پزند تا سفت شود، در یخچال گذارده روزانه از آن استفاده نمایند.

نسخه دیگر چاق کننده گیاهی:
تودرى سرخ ۵ گرم‏
تودرى سفید ۵ گرم‏
زنجبیل ۵ گرم‏
قرفه ۵ گرم‏
شقاقل ۱۰ گرم‏
بوزیدان ۱۰ گرم‏
کتیرا گل ۲۰ گرم‏
زعفران ۲ گرم‏
آرد نخود ۵۰ گرم‏
آرد باقلا ۵۰ گرم‏
آرد برنج ۵۰ گرم‏
نارگیل ۵۰ گرم‏
شکر ۲۵۰ گرم‏
نبات ۲۵۰ گرم‏
مغز بادام ۲۵۰ گرم‏
همه را پس از کوبیدن و نرم کردن پخته سپس در یک کیلو عسل ریخته خوب بسرشند، روزى سه قاشق غذاخورى از این معجون چاق کننده استفاده نمایند.

نسخه دیگر چاق کننده گیاهی:
کتیرا گل ۵۰ گرم‏
مغز بادام ۵۰ گرم‏
شکر ۱۰۰ گرم‏
همه را نرم کوبیده روزانه مقدارى از این معجون چاق کننده را در آب گرمک یا خربزه یا ماء الشعیر حل کرده میل نمایند. روزها به جاى آب از شیرى که نارگیل در آن جوشیده شده باشد میل کنند.

نسخه دیگر چاق کننده گیاهی جینسینگ:
مواد لازم
جینسینگ قرمز ۵۰ گرم
پودر جوانه گندم ۱۰۰ گرم
پودر جوانه جو ۱۰۰ گرم
مغز پسته ۵۰ گرم
مغز فندق ۵۰ گرم
مغز بادام درختی ۱۰۰ گرم
پودر مالت جو ۱۰۰ گرم
آرد نخودچی ۱۰۰ گرم
نشاست ۲ کیلوگرم
پود ۲۰۰ گرم
مغز بادام زمین ۵۰ گرم
مغز بادام هندی ۱۰۰ گرم
انجیر خشک ش ۱۰۰ گرم
کنجد ۵۰ گرم
نبات ۲ کیلوگرم

روش تهیه و روش مصرف چاق کننده گیاهی جینسینگ:

تمام مواد پودر چاق کننده گیاهی جینسینگ را با هم نرم آسیاب کرده و هر بار دو قاشق غذاخوری از پودر چاق کننده گیاهی جینسینگ را به همراه ۱ لیوان آب سرد ابتدا مخلوط کرده سپس روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید تا مانند فرنی قوام آورده و میل کنید به صورت روزانه دو بار یعنی یک نوبت صبح قبل یا همراه صبحانه و یک نوبت عصر میل کنید . تهیه کردن این نوع فرنی روزانه فقط ۵ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

توصیه های مهم به افرادی که این مقاله را برای افزایش اشتها و چاق شدن مطالعه می کنند
برنامه غذایی مهمترین راه حل برای چاق شدن :
داشتن برنامه غذایی منظم تحت نظر کارشناس تغذیه و یا اگر ورزشی مانند بدنسازی انجام می دهید تحت نظارت مربی باشگاه در سرعت چاق شدن نتیجه مطلوبی خواهد داشت

خوردن صبحانه : خوردن صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است که توصیه می شود حتما استقبال کنید.زیرا معده پس از یک استراحت ۸ ساعته آماده دریافت و جذب هر نوع ماده غذایی است. همیشه صبحانه را به طور کامل بخورید

روزانه ۵ وعده غذا بخورید : غذای روزانه را به وعده های بیشتر تقسیم کنید البته همینطور که گفته شد طبق دستور کارشناس تغذیه عمل کنید با این عمل سرعت متابولیسم(سوخت و ساز بدن)را کاهش می دهید

در ساعات معین غذا بخورید : داشتن نظم حتی در ساعت خوردن غذا در تثبیت اشتها و همچنین افزایش اشتها نقش مهمی دارد. در نقطه مقابل نداشتن نظم باعث کاهش و از دست دادن اشتها می شود پس در ساعت غذاخوردن خود دقت کافی داشته باشید.

آب بیشتری بنوشید : اگر اهل ورزش نبوده‌اید و به تازگی ورزش را شروع کرده‌اید به آب بیشتری نیاز دارید. زمانی که بدنتان دهیدراته شود یعنی آبش را از دست بدهد دچار بی‌اشتهایی می‌شوید. عادت کنید که روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. قبل و بعد از هر جلسه‌ی ورزشی آب بنوشید. هرگز قبل ، بین ، بلافاصله بعد از غذا آب ننوشید زیرا باعث ناراحتی معده و کاهش اشتها می شود.

حل مشکلات روحی : مشکلات روحی باعث افسردگی شده و در نتیجه کاهش اشتها را به همراه خواهد داشت پس سعی در حل مشکلات روحی داشته باشید
متابولیسم‌ بدن را افزایش دهید :اگر اشتهایتان را از دست داده‌اید سعی کنید که فعالیت بدنی‌تان را بیشتر کنید. ورزش کردن بهترین روش برای تحریک متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن است. زمانی که متابولیسم بدنتان بیشتر شود میل به غذا نیز افزایش می‌یابد.

نکات مهم
پودر های تهیه شده را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.
برای اثر بخشی بیشتر در کنار تمام نسخه های چاق کننده نیم ساعت قبل از هر وعده غذا یک فنجان عرق یونجه میل کنید.

همچنین ببینید

درمان لاغری بدن و صورت

درمان لاغری بدن و صورت باید به درمان آن کوشید زیرا لاغرى خود باعث قبول …

4 دیدگاه

  1. به خاطر اطلاعاتی که گذاشته اید ممنون عالی هستند

  2. ممنون از مطالب خوبتون.اما امکان تهیه بیشترمواد اولیه به خاطر هزینه آنها امکان پذیر نمیباشد(بااین وضع بازار) اگر امکان دارد نسخه هایی معرفی فرمایید که همهزینه کم تر و هم در دسترس باشند .ممنون

  3. بوعلی باب سلامتی

    شما از عرق یونجه استفاده کنید برای مطالعه در مورد عرق یونجه به لینک زیر مراجعه کنید
    اینجا کلیک کنید

  4. خیلی ممنون از سایت خوبتون.

    سلام من ۲۴ سالمه قدم ۱۸۵ وزنم ۶۷ کیلو هستش میخام ۷۵ کیلو بشم .
    ترکیب این چاق کننده گیاهی جینسینگ چطوره ۱ ماهه جواب یا باید چند دوره بردارم .
    خوراک غذایم متعادل هستش .