سرخط خبرها
خانه / جینسینگ / جينسينگ يا گياه پاناكس كوئينكوئى فوليوس

جينسينگ يا گياه پاناكس كوئينكوئى فوليوس

جينسينگ Ginseng يا گياه پاناكس كوئينكوئى فوليوس:
ريشه جينسينگ مصرف داروئى دارد نوعى از جينسينگ در مناطق شرقى قاره آمريكا و نوع ديگر جينسينگ در دامنه كوههاى آسياى شرقى مى‏روئيده است امّا در زمان حاضر به علّت مصرف زيادى كه جينسينگ دارد در بسيارى از كشورها مانند چين و ژاپن و امريكا و روسيه كاشته مى‏شود و در بعضى از كشورها مصرف فراوان دارد.

ginseng جینسینگ
ginseng جینسینگ
خواص جینسینگ:
طبيعت جينسينگ گرم و خشك است. جينسينگ داروئى است مدّر، بادشكن، فعال‏كننده مغز استخوان در ساختن گلبولهاى قرمز و رفع كم‏خونى، كم‏كننده قند خون در بعضى از بيماران ديابتى بوده ضمنا افرادى كه در اثر ضعف و كم‏خونى به كم‏خوابى يا بيخوابى مبتلا شده‏اند براى آنان هم مفيد است.
از جینسینگ در زمان حاضر بيشتر براى تقويت قواى جنسى استفاده مى‏كنند در زمان حاضر حدود ده ميليون نفر از مردم امريكا و صد ميليون نفر از مردم چين و حدود پانزده ميليون نفر از مردم اروپا از جینسینگ علاوه بر موارد ذكر شده براى بالا رفتن آستانه تحريك عصبى در برابر فشارهاى روحى و روانى استفاده مى‏نمايند پزشكان سنتى از قديم جینسینگ را جهت تقويت قواى جنسى با داروهاى ديگر مخلوط و پودر مى‏كرده و با عسل در آميخته بصورت معجون درمى‏آورده‏اند
مقدار مصرف جینسینگ:
مقدار خوراك از اين معجون(جینسینگ و عسل) روزانه بايد آن‏قدر باشد كه يك درم يعنى حدود سه يا چهار گرم از جینسینگ در آن موجود باشد. لازم به ذكر است در مصرف جینسینگ نبايد زياده‏روى شود چون جینسینگ خشك‏كننده و بسيار گرم و در افراد گرم مزاج ادامه خوردن آن مى‏تواند اثرات نامطلوبى داشته باشد مانند بالا بردن فشار خون در عده‏اى و پائين انداختن فشار در عده‏اى ديگر و ايجاد حالت منگى و خمودى كند در ضمن مى‏تواند روى بعضى از غدد داخلى اثر نموده و ترشح آن غدد را كم يا زياد نمايد.

منبع: درمان بيماريهاى مختلف با گياهان دارويى و مواد طبيعى

2 دیدگاه

  1. با سلام و تشکر
    چرا اکثر جنسینگ های موجود در بازار رنگشان تیره است در صورتی که در تصاویر جنسینگ رنگ بسیار روشن و سفیدی دارد
    و از کجا می توان با اطمینان خرید کرد
    با تشکر

  2. بوعلی باب سلامتی

    دو نوع جینسینگ در بازار موجود میباشد هم سفید و هم قرمز
    جینسینگ قرمز فرآوری شده جینسینگ سفید میباشد و از لحاض خواص کاملا یکسان میباشند