سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / معده قوی با مصرف نعنا

معده قوی با مصرف نعنا

معده خود را با مصرف روزانه چند قاشق عرق نعنا که با آب گرم رقیق شده باشد بعد از هر وعده غذا مصرف کرده که باعث کاهش نفخ و درمان انواع مشکلات گوارشی و  سوءهاضمه  می باشد و همچنین مصرف دمنوش آن هم اثری بسیار مفید بر هضم غذا دارد

دمنوش نعنا  در کاهش التهاب گلو و حنجره در سرماخوردگی بسیار مفید بوده و همچنین منتول موجود در نعنا که خاصیت ضددردی دارد جهت کاهش التهاب درد استفاده می گردد.

دمنوش نعنا

منتول مهم‌ترین مواد موثره موجود در نعنا، که دارای خاصیت ضدالتهابی است. به سبب این دلیل نعنا در درمان بیماری‌های التهابی دستگاه تنفسی مانند آبریزش بینی ،سینوزیت، آسم  موثر است.

نعنا یکی از بهترین مواد طبیعی در کمک به درمان انواع مشکلات گوارشی است و بیشترین استفاده از نعنا جهت درمان اختلالات گوارشی می باشد

بیمارانی که نفخ شدید دارند توصیه میشود  نعنا را به صورت‌های مختلف از جمله تازه و دمکرده استفاده کنند.

جویدن نعنا پس از غذا نیز ضمن کمک به از بین بردن بوی بد دهان و از بین بردن التهاب لثه به بهداشت دهان و دندان نیز کمک کرده و در هضم بهتر غذا نیز موثر است.

گفته می‌شود جویدن برگ نعنا در از بین بردن سکسکه نیز مفید است. دمکرده نعنا در کاهش انواع دردهای شکمی از جمله دردهای گوارشی، دل پیچه و دردهای قاعدگی نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد. ماساژ شکم با اسانس نعنا نیز دارای خاصیت کاهنده درد، ‌بویژه در دردهای کولیکی نوزادان است.

به این منظور باید اسانس نعنا را در روغن زیتون رقیق کرده و جهت عقربه‌های ساعت و دور ناف ماساژ داد، این کار تا حد زیادی دردهای کولیکی نوزاد را بهبود می‌بخشد.

همچنین استفاده موضعی نعنا در افزایش طراوات پوست و از بین بردن آکنه‌ و جوش نیز مفید است. به این منظور حدود 10 گرم نعنای تازه، 10 گرم جعفری تازه خرد شده و یک قاشق عسل را در 100 سی‌سی شیر تازه گرم مخلوط کرده و پس از سرد شدن از آن به عنوان یک محلول برای شست‌وشوی پوست صورت استفاده کنید.

نوشیدن دمنوش نعنا جهت  کاهش چربی و کلسترول خون نیز مفید است.

چای نعنا  از بهترین نوشیدنی جهت حالت تهوع و استفراغ  در دوران حاملگی است.

دکتر کاظمی – متخصص گیاهان دارویی

منبع: به نقل از جام جم سرا

همچنین ببینید

معجون اشتها آور نعنا (معجون منعنع)

معجون اشتها آور نعنا (معجون منعنع) خواص معجون اشتها آور نعنا: اشتهاآور سریع؛ نافع براى …