سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / باید و نباید های بادکش درمانی

باید و نباید های بادکش درمانی

 یک پژوهشگر حوزه طب اسلامی، فواید «بادکش» و همچنین آسیب‌های انجام خودسرانه بادکش را تشریح کرد.

یوسف اصغری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد بادکش اظهار داشت: بسیاری از قسمت‌های بدن با ورزش‌هایی که در حال حاضر صورت می‌پذیرد، تحریک نمی‌شوند و با بادکش می‌توان کاملاً به صورت مصنوعی حرکت و ورزش داد.

بادکش

به گفته وی کسانی که دستگاه گوارششان کم کار است، با بادکش و ماساژ روی شکم می‌توانند معده و سیستم گوارش را تقویت کرد.همچنین، گاهی دردهایی ایجاد می‌شود که با بادکش کردن می‌توانیم درد را تخفیف دهیم. درد سیاتیک یا سر درد را با بادکش در ناحیه ساق پا، و با مقداری تمرکز بدن به سمت مغز، می توان کاهش و درد را تا حدی تخفیف داد.

این کارشناس سطح عالی حوزه علمیه و پژوهشگر در حوزه طب اسلامی افزود: اگر کسی بدنش حالت عفونی دارد و خونش عفونی شده است و مواد زائد در بدن فزونی پیدا کرده است و کلیه آن هم ضعیف شده است، با عمل بادکش می‌توان کلیه‌ها را تقویت کرد. اما زمانی که بادکش انجام می‌شود، لیوان سطح پوست قرار می‌گیرد و خون به آن سمت جریان پیدا می‌کند و مواد عفونی و مضر به آن سمت سیلان پیدا می‌کند، بنابراین عملاً مشکلی که ایجاد می‌شود دو برابر است.

اصغری ادامه داد:  لذا لازم است قبل از اعمال بادکش بدن از مواد زائد پاکسازی شود، تا مشکلات بیماری بیشتر نشود. همچنین، افراد خودسرانه به انجام اعمال یداوی نپردازند و به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنند و در صورت صلاحدید انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مثلاً کسی که فشار خون دارد نباید ناحیه‌هایی که سیستم انتقال خون مرکزی است مثل قلب و ناحیه سینه بادکش را کند، چون مواد خون به سمت قلب حرکت می‌کند و لذا اگر بادکش صورت پذیرد، خون به آن سمت جریان پیدا می‌کند و مشکل ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

همچنین ببینید

بواسیر

درمان بواسیر در طب سنتی بوعلی

درمان بواسیر در طب سنتی بوعلی تا ۱۵ روز صبح ناشتا یک روز در میان …