سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / پودر گیاهی درمان خروسک

پودر گیاهی درمان خروسک

پودر گیاهی درمان خروسک
خواص پودر گیاهی درمان خروسک:
درمان گرفتگی صدا ناشی از گرمى و خشکى، و درمان حکه و خارش حلق.

اجزاى پودر گیاهی خروسک:
بارهنگ، تخم اسفرزه، صمغ عربى، شکر تیغال

شیوه ساخت پودر گیاهی خروسک:
اجزا را از گرد و غبار و اشیاى اضافى پاک کرده و بدون کوبیدن در ظرف در بسته نگه دارند.

زمان و مقدار مصرف‏ پودر گیاهی خروسک:
یک قاشق غذاخورى از پودر گیاهی خروسک را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنند تا لعاب بیاندازد و لعاب حاصله را در طى روز کم ‏کم مصرف کنند.

خروسک
خروسک

خروسک چیست؟
خروسک یا کروپ (به انگلیسی: Croup) به التهاب حلق، نای، برونش‌های اصلی اطلاق می‌شود. به علت تنگ بودن مجاری تنفسی در بچه‌ها ریسک ابتلا به انسداد مجاری هوایی به دلیل تورم و التهاب بیشتر است.

خروسک در فصل پاییز و زمستان رخ می‌دهد و اغلب به فرم خفیف خود محدود شونده، تظاهر می‌یابد.

خروسک معمولاً در سنین ۶ ماه تا ۳ سال دیده می‌شود ولی در هر سنی می‌تواند رخ دهد.

خروسک ویروسی در پسران با نسبت ۳ به ۲ شایع‌تر است. سن شایع معمولاً در ۲ سالگی است چنان‌چه یکی از افراد خانواده به این بیماری مبتلا گردد خطر ابتلا سایر افراد خانواده ۱۵ درصد است.

خروسک معمولاً در اثر آلودگی ویروسی مجرای هوای فوقانی رخ می‌دهد. این عفونت موجب بروز التهاب در داخل گلو می‌گردد، که منجر به مشکلات تنفسی و علائمی مانند سرفه به شکل «پارس سگ»، صدای خس‌خس (استریدور) و گرفتگی صدا می‌گردد.

علائم خروسک ممکن است خفیف، متوسط یا شدید باشد و معمولاً در هنگام شب تشدید می‌شوند. خروسک معمولاً با مصرف استروئید خوراکی و در موارد شدیدتر با مصرف اپی‌نفرین درمان می‌گردد. در موارد بسیار نادری به بستری در بیمارستان نیاز می‌گردد.

بیماری خروسک را می‌توان بر اساس علائم بالینی تشخیص داد و احتمال بروز علائم ناشی از عوامل شدیدتری همچون اپی‌گلوتیت و انسداد مجرای هوایی وجود ندارد. بیشتر اوقات نیازی به بررسی‌های بیشتر –از جمله آزمایش‌های خون، رادیولوژی، و کشت میکروب- نیست.

خروسک بیماری شایعی است و در حدود ۱۵٪ از کودکان دیده می‌شود که بیشتر آن‌ها در سنین ۶ ماه تا ۵–۶ سال قرار دارند. نوجوانان و بزرگسالان به ندرت دچار خروسک می‌شوند.

دیفتری یکی از عوامل عمده‌ای است که باعث خروسک می‌گردد، که این عامل با موفقیت واکسیناسیون، و پیشرفت بهداشت و استانداردهای زندگی در جهان غرب بهبود یافته و به تاریخ پیوسته است.

تمام مطالب در سایت بوعلی باب سلامتی زیر نظر متخصصین طب سنتی می باشد
تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

خروسک

درمان خروسک کودکان در طب سنتی

خروسک یا کروپ وجه تسمیه خروسک این است که کودک مبتلا به خروسک هنگام سرفه …