سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / حقایقی در مورد ماست در طب سنتی

حقایقی در مورد ماست در طب سنتی

حقایقی در مورد ماست در طب سنتی
ماست رسوبات را افزایش مى‏ دهد و در تبدیل‏ اخلاط اضافى به سودا و رسوب در آوندها و بافت‏هاى بدن تأثیرگذار است. به همین دلیل است که در اغلب بیمارى‏ ها لازم است از مصرف ماست خوددارى شود.

ماست
ماست
اسید لاکتیک موجود در ماست بخصوص ماستى که رو به ترشى رفته است، جدار حلق و گلو و سینه و ابتداى ریه را مى‏ خراشد و موجب بروز عفونت مى‏ گردد و خلط هر بیمارى را رسوب مى ‏دهد.

تمام این حقایق در مورد ماست توسط تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی گردآور شده که جهت سلامتی خودتان حتما مطالعه فرمایید

کسانى که داراى بیمارى ‏هاى زیر هستند اکیدا از مصرف ماست منع مى‏ شوند:
سرماخوردگى، حساسیت‏هاى فصلى و آبریزش‏هاى چشم، زکام، سردرد، سیاتیک، آرتروز، رماتیسم، اگزماى منتشر (پزوریاسیس)، درد زانو، واریس، غش رفتن ساق پا، گر گرفتگى و گرماى حار، لرز و تب، سردى دست و پا، کهیر، خشکى پوست دست و حساسیت نسبت به مایع شوینده و تومورهاى سرطانى بویژه تومورهاى مغزى و ده‏ها بیمارى دیگر ……………. ….!

ماست غذاى پرعوارضى است:
ماست على ‏رغم تبلیغات فراوانى که درباره آن شده غذاى پرعوارضى است که باید در مورد مصرف آن در موارد بسیارى به مردم هشدار داد. در اغلب بیمارى‏ ها ماست باعث رسوب خلط بیمارى شده و بیمارى را مزمن مى‏ کند. اصرار مردم در مورد مصرف ماست یکى خوش‏مزه بودن آن است و دوم تبلیغات غلط در مورد وجود کلسیم زیاد در آن. ماست براى صاحبان مزاج‏هاى گرم دموى بسیار مناسب است بشرط آنکه هنگام بیمارى مصرف آن قطع شود.

دروغ بزرگ درمورد کلسیم ماست:
در مورد کلسیم در ماست باید عرض کنم غلوّ بسیارى صورت پذیرفته است. مى‏ دانید هرگاه یک ماده غذایى براى فروش به بازار مى ‏رسد اگر تبلیغات مربوط به فوائد آن از نظر علمى گسترده ‏تر باشد مصرف آن افزایش چشمگیر مى‏ یابد. داستان مصرف لبنیات به سال‏هایى بازمى‏ گردد که کارخانه هاى شیر پاستوریزه در ایران به تقلید از غرب شروع بکار کرد. اما ذائقه مردم ایران با محصولات پاستوریزه سازگار نبود. مردم معتقد بودند شیر و فرآورده‏ هاى آن باید بصورت طبیعى تولید و مصرف شود. سرمایه ‏داران و تولیدکنندگان با ترفندهاى بسیارى از طریق رسانه‏ هاى جمعى وارد میدان شدند. از طرفى با ریختن پول به جیب روزنامه ‏نگاران و رسانه‏ هاى مهمى مانند رادیو و تلویزیون و مجلات و روزنامه ‏ها مسئله کلسیم و اهمیت آن را مطرح کردند و بحث‏هاى علمى درباره آن براه انداختند، بمباران کلسیم چنان فضاى ذهنى مردم را پر کرد که مردم در مصرف همه غذاها دنبال بدست آوردن کلسیم بودند. فروش قرص‏ هاى کلسیم ‏دار مانند قرص‏ هاى ویتامین ث و ویتامین ب و امثال آن بالا گرفت.

آیا میدانید کلسیم موجود در کنجد سفید ۵ برابر ماست است:
از سوى دیگر مردم را از مصرف محصولات غیر پاستوریزه و طبیعى بازداشتند، چراکه تب مالت مى‏آورد! بحث دیگرى که در رسانه‏ ها مطرح شد آن بود که مردم اروپا در هر ماه ۱۵۰ لیتر شیر مصرف مى‏ کنند ولى مردم ایران تنها ۲۰ لیتر شیر مصرف مى ‏نمایند. پس مردم ما عقب ماندگى از این لحاظ دارند و باید خود را به اروپائیان برسانند. بدین‏وسیله تولید محصولات پاستوریزه و هموژنیزه اوج گرفت. آن قدر این تبلیغات مسموم ذهن مردم ما را اشغال کرد که ما نمى ‏توانیم به بیمار مبتلا به تومور مغزى بگوییم لبنیات نخور! او مى‏ ترسد که مبادا کلسیم بدنش کاهش یابد. حاضر است سرطان او را از پاى درآورد ولى کلسیم بدنش کاهش نیابد. باید به مردم آگاهى بدهیم که کلسیم در بسیارى از غذاها و مواد خوراکى از لبنیات بالاتر است. به ‏عنوان مثال در کنجد سفید, انجیر و آلوى بخارا، در گوشت و سبزیجات و کاهو و ده‏ها ماده غذایى دیگر! گرفتن عصاره راسته گوسفند مى‏ تواند کلسیم سرشارى را براى مصرف مردم آماده کند. ما سؤالمان این است که آیا نیاز بدن ما به کلسیم بیشتر از مواد معدنى دیگر مانند نمک طبیعی، منگنز، روى، آهن و غیرو است؟!

اصلاح ماست‏:
با استفاده از علم مصلحات که یکى از شاخه‏ هاى پیشرفته طب ایرانى- اسلامى است مى ‏توان با افزودن مقادیرى از گیاهان زیان‏هاى مصرف ماست زیاد را کاهش داد.
به این ترتیب که ماست در کیسه نخى گذاشته و آویزان کنند تا آب آن کاملا برود. آنگاه آن را با پودر پونه، نعناع، کاکوتى، سوسنبر، آویشن، کرفس معمولى و کرفس کوهى خشک شده بصورت پودر، ماست چکیده را پر کنند. این محصول بدست آمده را بصورت معمولى، دوغ و غیرو مورد استفاده قرار دهند. مواد معدنى براى بدن لازمند مانند کلسیم‏ که آن هم یکى از مواد معدنى مورد نیاز بدن ما مى‏باشد.

امام رضا (ع) مى فرمایند: «خوردن ماست در شهریورماه سودمند است»

امام کاظم (ع) مى ‏فرمایند: «هرکس مى‏خواهد ماست بخورد و ماست او را زیان نرساند، روى آن هضم ‏کننده‏ اى (مانند زنیان) هم بخورد»

همراه با چربى خوردن آب، خوردن آب سرد پس از غذاى گرم، آب سرد پس از خوردن شیرینى و مصرف آب سرد در حمام و خوردن آب نیم گرم نهى شده است. اما مصرف آب سرد هنگام گرماى هوا گواراست بشرط آنکه کم‏کم و مانند چشیدن چیزى در دهان باشد.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …