سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / دانستنی های طب سنتی شماره ۱

دانستنی های طب سنتی شماره ۱

دانستنی های طب سنتی شماره ۱
آیا در هنگام غذا خوردن باید اول غذای رقیق را خورد یا غلیظ را؟
در اینکه مصرف غذاى رقیق قبل از غلیظ جایز است یا بالعکس ما بین علما بحثى وجود دارد. برخى معتقدند چون غذاى غلیظ نیاز به هضم قوى دارد و انتهاى معده داراى قوت هضم قوى است پس بهتر آن است که ابتدا غذاى غلیظ تناول شود تا به قعر معده رود و زمانى که غذاى رقیق وارد مى‏ شود کمى از هضم غذاى غلیظ گذشته باشد چراکه غلیظ دیرتر هضم مى ‏شود و رقیق زودتر! و دسته دیگر مى ‏گویند باید رقیق زودتر تناول شود تا بالاى غلیظ نماند و فاسد گردد.

دانستنی های طب سنتی
دانستنی های طب سنتی
ما بین نظریات مورد بحث مى‏ گوییم این حالات بسته به میزان گرسنگى و خشک و تر بودن معده است و نوع غذایى که وارد مى‏ شود از نظر شدت تکاثف و رقت آن! پس هنگامى که معده با خشکى مواجه است اساسا غذاى غلیظ را مطلوب نمى ‏داند و ممکن است باعث سکسکه و متوقف شدن هضم و ماندن و فاسد شدن گردد. هنگامى که معده بسیار مرطوب است غذاى غلیظ مطلوب‏تر است که اول تناول شود.

بهترین حالت برای مصرف غذای رقیق و غلیظ:
بهتر است حال و وضع معده را در نظر گیریم. نظریه سوم بطور کلى مصرف غذاى رقیق و غلیظ را در یک وعده و پشت سر هم مردود مى‏ داند و معتقد است که غذا در هر وعده بهتر است یا غلیظ باشد یا رقیق!

نظر گروه بوعلی باب سلامتی در این مورد این است که غذای رقیق و غلیظ با هم در یک وعده میل نشود و اینکه هیچگاه غدای خام با پخته با هم در یک وعده میل نشود
سعی شود بین غذا آب و دوغ و ماست و نوشابه یا دلستر میل نشود

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …