سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / درمان پوکی استخوان با سنجد

درمان پوکی استخوان با سنجد

درمان پوکی استخوان با سنجد
جهت درمان پوکی استخوان یک قاشق پودر سنجد در یک لیوان شیر حل کرده و با مقداری عسل شیرین و شب ها قبل از خواب میل شود
در افراد چاق چون پودر سنجد کمی چاق کننده است حتما مقداری پودر بذر کرفس به معجون پودر سنجد, شیر و عسل اضافه شود

این معجون پودر سنجد و شیر و عسل یکی از قوی ترین معجون های درمان کننده پوکی استخوان در مفصل ساز می باشد
جهت درمان پوکی استخوان باید این معجون را ۶ الی ۱۲ ماه هرشب مصرف کرد

پودر سنجد
خواص پودر سنجد در طب اسلامی و طب سنتی:
امام صادق علیه السّلام مى‏ فرماید: «گوشت سنجد باعث رویش گوشت بدن مى‏ شود، پوسته ‏اش، پوست به وجود مى‏ آورد، استخوانش استخوان خلق مى‏ کند. با این همه موجب حرارت و گرم شدن کلیه‏ ها مى‏ شود، معده را دباغى مى‏ کند و انسان را از بیمارى بواسیر مصون مى ‏سازد و ساق پا را قوى مى ‏گرداند و جذام را قلع و قمع مى ‏کند.

امام رضا علیه السّلام از اجدادشان از حسین بن على علیه السّلام نقل مى‏ کنند که فرمودند: رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله بر على بن ابى طالب داخل شد و ایشان تب داشتند پیامبر صلّى اللّه علیه و آله به ایشان دستور خوردن سنجد را دادند.

خواص شگفت انگیز سنجد
میوه‏ ى سنجد با اینکه گس است، با این حال عده ‏اى به خوردن آن علاقه دارند و با آرد آن حلواى لذیذ و قاووت درست مى‏ کنند.
گل‏هاى سنجد بسیار معطر بوده و تا شعاع بیش از پنجاه متر منتشر مى‏ شود و چون نیروى جنسى و میل و تحریک زنان را زیاد مى‏ کند بوییدن آن براى دختران و زنان جوان مجرد جایز نیست. زنان سردمزاج متأهل براى تقویت و تحریک نیروى جنسى خود نیازى به داروهاى شیمیایى و هورمونى ندارند، بهترین راه درمان آن بهره ‏گیرى از بوییدن شکوفه‏ ها و گل‏هاى درخت سنجد است. شکوفه‏ ها و گل‏هاى درخت سنجد موجب تحریک سیستم هورمونى و عصبى بانوان شده و احتمالا سبب ترشح استروژن و پروژسترون آنان و موجبات تحریک جنسى را فراهم مى‏ سازد.

درخت سنجد به صورت درختچه یا درخت کوچکى دیده مى ‏شود. داراى برگ‏هاى بیضى شکل نیزه‏اى است روى برگ‏هاى سنجد، نقره‏اى کبود و پشت آن نقره‏اى است و به همین‏ دلیل است که آن را «غبیرا» مى‏ نامند چون اغبر در عربى به مفهوم [نقره ‏اى‏ فام‏] است. در صنعت داروسازى از گل‏هاى سنجد جهت معطر کردن برخى شربت‏ ها استفاده مى ‏شود که اثر تب‏ بر دارد.

بوییدن گل و شکوفه ‏ى سنجد براى افراد فلج و مبتلا به لقوه سودمند است. سنجد مقوى معده بوده و قابض (جمع‏ کننده‏ ى معده) است. در اسپانیا از شیره ‏ى گل سنجد براى قطع تب‏ هاى مهلک و خطرناک استفاده مى ‏شود.

سنجد بادشکن و تقویت ‏کننده ‏ى سیستم عصبى و قدرت تفکر و مقوى قلب و ضد یرقان و استسقا و پوکى استخوان مى‏ باشد.

سنجد از نظر طبیعت طبق نظر حکماى طب سنتى سرد و خشک است

از نظر خواص، عقیده داشتند که سنجد مقوى و نشاط آور است و براى سرفه‏ هاى گرم، مفید و مقوى معده است و قى و آشفتگى را تسکین مى‏ دهد و صفرا را ریشه‏ کن ساخته و مانع ریختن مواد به معده مى‏ شود.

سنجد خصوصا خام آن براى بند آوردن اسهال نافع است مقدار خوراک آن تا ۵۰ عدد مى ‏باشد.

گل سنجد طبق نظر حکماى طب سنتى گرم و خشک و خیلى معطر است از نظر خواص مهیج تمایلات جنسى خصوصا در مورد زنان و دختران جوان مى‏ باشد.

جوشانده یا دم کرده‏ ى گل سنجد براى بیمارى‏ هاى عصبى مانند فلج و کزاز و همچنین براى قلب و زخم‏ هاى ریوى و تنگى نفس و آسم مفید است و براى تقویت معده و کبد و بازکردن گرفتگى‏ ها و تحلیل گاز و نفخ و استسقا و یرقان نافع مى ‏باشد. مقدار خوراک از گل سنجد ۵ گرم است که به صورت دم کرده یا جوشانده مصرف مى ‏شود.

در هند از روغن هسته ‏ى آن شربت غلیظى درست مى ‏کنند که در نزله‏ ها و التهاب غشاهاى مخاطى همراه با ترشح، مانند زکام و نیز در موارد عفونت برونش‏ها مصرف مى‏ شود.

سنجد سرشار از ویتامین‏هاى‏A وB بوده و کمى هم ویتامین‏K دارد به این جهت ضد اسهال خونى و بواسیر است و نیز از نظر املاح معدنى، غنى بوده، کلیه ‏ها را گرم و معده را دباغى کرده و ادرار را زیاد مى‏ کند و نرمى و پوکى استخوان را مانع و درمان مى ‏کند. افرادى که مبتلا به تسلسل بول یا تکرّر ادرار هستند یعنى زیاد ادرار مى‏ کنند براى درمان آن دارویى بهتر از سنجد نمى ‏یابند.

«ائمه‏ى معصومین علیهم السّلام» با تأکید بر خوردن سنجد، پوست آن را موجب لطافت و تقویت سلول‏ هاى پوستى و پودرسنجد را باعث تقویت عضله و گوشت بدن و هسته ‏ى آن را سبب تقویت استخوان‏ها، مفاصل و غضروف و مانع پوکى و نرمى استخوان‏ها معرفى کرده ‏اند.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

پودر سنجد

درمان آرتروز با پودر سنجد

به گفته محققان طب سنتی و به نقل از بوعلی اگر آرد و هسته‌ میوه …