سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / شست‌و‌شوی صورت با آب سرد مانع بروز مشکلات پوستی/تقویت بدن با آب خنک

شست‌و‌شوی صورت با آب سرد مانع بروز مشکلات پوستی/تقویت بدن با آب خنک

خبرگزاری تسنیم: پژوهشگر در حوزه طب اسلامی گفت: افراد اگر بخواهند وضو بگیرند، با آب خنک وضو گیرد و با آب گرم وضو نگیرند چرا که پوست دست و صورت در مجاورت با آب گرم منافذش باز می‌شود و مواد زائد به سمت پوست پیش می‌رود که مشکلات پوستی رخ می‌دهد.

خواص آب سرد, شستن صورت با آب سرد

 

یوسف اصغری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: مزاج افراد تابع آب‌وهوا است و به حسب تغییرات آب‌و هوایی در مکان‌های مختلف مزاج افراد نیز تغییر پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه قرارگرفتن در هوا سرد، مزاج بدن را به سمت سردی و قرارگرفتن در هوای گرم، مزاج بدن را به سمت گرمی پیش می برد، بیان داشت: تغییرات آب‌و‌هوایی در ظاهر بدن آشکار می‌شود پس اگر هوا معتدل باشد، مزاج بدن ها نیز معتدل می‌شود و عملکرد طبیعی مزاج ها درست صورت می‌گیرد.

این کارشناس سطح عالی حوزه علمیه و پژوهشگر در حوزه طب اسلامی اضافه کرد: اگر بدن معتدل شود به واسطه اینکه هوا معتدل بوده افعال انسان، به صورت معتدل صورت می گیرد یعنی کبد، قلب و مغز که اعضاء رئیسه بدن هستند کارشان را به خوبی انجام می‌دهند.

اصغری درباره آب گفت: آب خنک بسیار خوب است(البته آبی که به واسطه یخ خنک نشده باشد و خنکی آن ذاتی باشد)  و در طب سنتی درباره آب خنک فواید زیادی گفته شده که باعث تقویت بنیه و بدن می‌شود.

وی درباره شرایط آب وضو و شستن دست و صورت، بیان داشت: در روایات مختلف به این مسئله اشاره شده که افراد اگر بخواهند وضو بگیرند، با آب خنک وضو گیرد و با آب گرم وضو نگیرند چرا که پوست دست و صورت در مجاورت با آب گرم منافذش باز می‌شود و مواد زائد به سمت پوست پیش می رود که مشکلات پوستی رخ می‌دهد.

این کارشناس سطح عالی حوزه علمیه و پژوهشگر در حوزه طب اسلامی ادامه داد: ولی شستشوی صورت با آب سرد موجب می‌شود که مواد زائد به سمت پوست نریزد چرا که آب سرد انقباض و گرمی انبساط ایجاد می‌کند وقتی که پوست گرم می‌شود بر اثر مجاورت هوای گرم یا آب گرم ، پوست منافذش باز می‌شود و این باعث می شود که مواد داخلی بدن به سمت پوست جریان پیدا کند و اگر عفونتی داخل بدن باشد در آن لایه تجمع کند و  مشکلات پوستی ایجاد کند.

منبع:

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/242419

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …