سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / تدابیر تقویت حافظه در طب سنتی

تدابیر تقویت حافظه در طب سنتی

تدابیر تقویت حافظه در طب سنتی
طب سنتی و تقویت حافظه برای پشت کنکوری های
تقویت حافظه تمام افراد در تمام سنین با تدابیر طب سنتی

جهت تقویت حافظه به موارد زیر عمل کنید:
هر روز همراه با صبحانه ۲۱ یا ۳۶ یا ۷۲ عدد مویز با یک قاشق چایخورى سیاه ‏دانه تناول شود. مصرف این دو موجب تقویت قواى مغز مى‏ شود.
مصرف ۲۱ عدد مویز سرخ در هر صبحانه موجب برطرف شدن نسیان (فراموشى) و هر بیمارى جز مرگ مى‏ شود.

هرکس مى ‏خواهد حافظه ‏اش تقویت شود هنگام ناشتا ۷ مثقال مویز بخورد.
در کهنسالان چنانچه مزاج گرم غلبه دارد کدوى فراوان در غذاها پخته و مصرف شود چراکه به فرمایش پیامبر (ص) کدو عقل و حافظه را زیاد مى ‏کند.

افرادی که مى ‏خواهند از حافظه ‏اى سرشار برخوردار گردند، از نسخه‏ هاى زیر استفاده کند:
۱- زالوها را به تعداد ۲ عدد پشت هر گوش بیاندازد. اگر زالو در دسترس نبود تا قبل از ۶۰ سالگى حجامت عام کنند و ۱۵ روز بعد حجامت سر (روى ملاج) انجام دهند. بعد از ۶۰ سالگى در خون‏گیرى روشى به خوبى زالوى پشت گوش نیست. استفاده از زالو در فصل بهار و پاییز همانطور که در بخش زالو درمانى گفته شد انجام مى‏ شود. اما زالوها در هر فصلى مؤثر و مفید واقع مى‏ شوند. همواره توصیه کرده‏ ایم پشت کنکورى‏ هایى که مى ‏خواهند با امتیاز بالا کنکور را پشت سر بگذارند مدتى قبل از امتحانات پشت گوش‏هایشان زالو بیاندازند و هربار ۲ عدد زالوى متناسب کوچک را مورد استفاده قرار دهند.

۲- هر روز در حالت ناشتا ۲۱ عدد مویز بخورد. اگر معده توان لازم را دارد افزایش مویز تا ۷۲ عدد جایز است.

۳- هر روز همراه با صبحانه به میزان یک قاشق چایخورى شونیز (سیاه‏دانه) یا به همان مقدار قسط بخورد. سیاه‏دانه یا قسط را با عسل بخورد بهتر است.

۴- یک قاشق چایخورى معجون تقویت حافظه را با صبحانه میل کند:
سعد کوفى، اسطوخودوس، زیره سیاه، کندر خوراکى.
از هرکدام مساوى بگیرند و پودر کرده با ۲ تا ۳ برابر وزنشان عسل ممزوج نمایند، هربار همراه با صبحانه یک قاشق چایخورى میل کنند.

معجون تقویت حافظه دیگر:
سعد کوفى، برگ سنا، فلفل سفید، زعفران، مصطکى، کندر خوراکى و سنبل الطیب.
از هرکدام مساوى بگیرند و پودر کرده با ۲ تا ۳ برابر وزنشان عسل خوب ممزوج نمایند. هربار همراه با صبحانه یک قاشق چایخورى میل کند.

۵- ضماد سر: نخود، روناس، قهوه، تخم خشخاش، مورد، سیاه‏دانه، تخم گشنیز و زیره سیاه را مساوى گرفته پودر کنند هر هفته یک الى دو بار با زرده تخم‏ مرغ خانگى بصورت ضماد در آورده و روى ملاج ببندند و ۲ تا ۴ ساعت صبر کنند، آنگاه بشویند.

۶- از آبزن سدر، مورد و حنا و روغن زیتون با سرکه یا آب لیموترش بجاى هر نوع صابون یا شامپو استفاده کنند.

۷- بخور و انفیه: هر شب قبل از خواب مقدارى تخم گشنیز که با کمى آویشن، مرزنجوش، نعناع و پونه مخلوط شده در ظرف آبى بجوشانند و ۱۰ دقیقه بخور دهند، آنگاه باندازه نوک قاشق چایخورى پودر انفیه را در بینى بکشند و صبر کنند تا حد اقل ۱۵ تا ۲۰ عطسه دست دهد. آن‏گاه پس از تمیز کردن بینى (استشاق)، در هر سوراخ بینى یک قطره روغن بنفشه یا بنفشه بادام بچکانند.

۸- دستورات تغذیه و آداب غذا خوردن و آب خوردن را رعایت کنند. آب زیاد حافظه را ضعیف مى‏ کند. از پرخورى نیز باید پرهیز نمایند. شکم پر، حافظه و هوش و قابلیت‏هاى فکرى را کاهش مى ‏دهد.

۹- چشیدن نمک قبل و بعد از غذا را فراموش نکنند.

۱۰- از مولدّات فراموشى و ضعف حافظه دورى کنند: خواندن الواح قبرها، مصرف زیاد پنیر (پنیر را باید با گردو بخورند)، اضطراب و دلشوره، نیم‏ خورده و فضله موش، میان دو زن راه رفتن، فراوان گشنیز خوردن و بى‏ خوابى و پرخوابى، حرص و دلشوره و عصبانیت‏هاى مکرّر و استفاده از ظروف آلومینیومى، استفاده تکرارى از غذاهاى سرخ کردنى و غذاهاى سازنده خون غلیظ (عدس) و مصرف هر روز برنج بدون سبوس و نان بدون سبوس برخى از مولّدات فراموشى است.

۱۱- قرائت قرآن با معناى آن هر روز در یک ساعت معین و خواندن نماز در اول وقت، از تقویت‏ کننده‏ هاى بارز نیروى حافظه بشمار مى ‏آید.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

معجون تقویت حافظه

معجون تقویت حافظه‏

جهت تقویت حافظه افراد مسن بسیار نافع است این معجون دارای کندر میباشد که بهترین …