سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / بهترین شامپو گیاهی بدن

بهترین شامپو گیاهی بدن

بهترین شامپو گیاهی بدن که میتوان به عنوان شامپوی خانگی از ان برای تمام اعضای خانواده استفاده شود
خواص شامپو گیاهی خانگی بدن:
– این شامپو گیاهی خانگی بدن است که کبد را پاک مى ‏کند گرچه از روى پوست باشد. قلب را صفا مى‏ دهد و حافظه را تقویت مى ‏کند و پوست را ضد عفونى و لطیف مى‏ کند.
– شامپو گیاهی بدن مسامات را مى‏ گشاید و گرماى بدن را بسمت پوست مى‏ راند تا جریان هواى خنک و فرح بخش میان احشاء داخلى بدن و بیرون برقرار گردد.

– شامپو گیاهی بدن التهاب و مواد خارش‏ آور و قارچ‏ هاى چسبیده به پوست را پاک و پوست بدن و صورت را جوان و زیبایى آن را چند برابر مى ‏کند.

شامپو گیاهی بدن
شامپو گیاهی بدن
ترکیبات شامپو گیاهی بدن :
سدر، مورد و حنا

طرز تهیه شامپو گیاهی بدن خانگی :
سدر نیم کیلو، مورد ۳۵۰ تا ۴۵۰ گرم، حنا ۵۰ تا ۱۵۰ گرم. مواد مذکور را باهم مخلوط و هنگام حمام حدود یک لیوان آن را برداشته و با سرکه یا آب لیمو و کمى آب و دو سه قاشق روغن زیتون یا کنجد مخلوط و بدن را با آن بیالایند و با کیسه نخى لیف بکشند و بدن را نیم ساعت بعد بشویند.

اگر نرم‏تر مى ‏خواهید یک‏صد گرم اسفرزه به اجزاء آن اضافه کنید. زرده تخم‏ مرغ و یا ژل طبیعى کتیرا را هم براى لطافت بیشتر پوست مى‏ توانید هنگام مصرف به شامپو گیاهی بدن اضافه کنید. پوست از این شامپو گیاهی بدن براى تغذیه سلول‏هاى خود استفاده مى‏ کند. چه شوینده خوبى است این شامپو گیاهی بدن طب اسلامى که واقعا مى‏ تواند به‏ عنوان بهترین شوینده در دنیا مطرح شود.

شامپو و صابون‏ها و سایر مواد شوینده شیمیایى باید حذف شود چراکه بتدریج آثار منفى خود را بر سلامتى بدن آشکار مى‏ کنند
.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
منبع:
موسوى، محمد، مجموعه پیک شفا، ۱۲جلد، کانون پژوهش – اصفهان، چاپ: دوم، ۱۳۸۸ ه.ش.
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت