سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / زالو درمانى در بیمارى سکته‏

زالو درمانى در بیمارى سکته‏

زالو درمانى در بیمارى سکته‏
زالو درمانی بهترین درمان سکته و پیشگیری از سکته
چنانچه سکته مغزى رخ داده بلافاصله باید پشت هر گوش ۱۰ عدد زالو بیاندازید و بیشتر از یک هفته این کار را به تعویق نیاندازید. در این صورت بطور معجزه ‏آسایى عوارض سکته برطرف خواهد شد و بیمار به حال عادى برگشته و بى‏ حسى اندام‏ها از میان خواهد رفت. اما اگر به جاى زالو انداختن اقدامات دیگر انجام شود لخته‏ ها و انسدادها مستحکم شده و سلول‏هاى مغز در اثر نرسیدن اکسیژن و غذا دچار آسیب شده و درمان سکته ماه‏ها به تعویق خواهد افتاد و درمان آن به شرح زیر خواهد بود:

زالو درمانی
زالو درمانی
چنانچه سکته‏ هاى قلبى رخ داده است، چه سکته قوى بوده و چه ضعیف، انجام خون‏ درمانى با زالو ضرورى است و طرز عمل به شرح زیر است:
چنانچه سکته مغزى رخ داده بلافاصله باید پشت هر گوش ۱۰ عدد زالو بیاندازید و بیشتر از یک هفته این کار را به تعویق نیاندازید
بعد رژیم غذایى ۱۵ روزه را باید به کار برید:
یک روز در میان تا ۱۵ روز صبح‏ها به جاى صبحانه ۲ لیوان عرق شاه‏تره خوب را روى آتش داغ کنید تا به حد جوش برسد، بلافاصله آن را روى ۳ قاشق غذاخورى خاکشیر که از قبل تمیز کرده‏اید بریزید و کمى شیرین کرده به جاى صبحانه میل کنید و نیم ساعت به پشت تکیه کرده و استراحت کنید و تا ظهر هیچ چیز نخورید مگر کمپوت خانگى و چاى کمرنگ یا فرنى. روز بعد ۳ قاشق غذاخورى ترنجبین را در ۵/ ۱ لیوان آب جوش حل کنید، صاف کنید و دوباره روى آتش به حد جوش برسانید و بلافاصله آن را روى ۳ قاشق غذاخورى خاکشیر که از قبل تمیز کرده‏اید بریزید و به جاى صبحانه میل کنید و تا ظهر مانند دستور روز قبل عمل کنید
یک روز در میان به جاى ناهار سوپ گشنیز و آلوى بخارا میل کنید:
سبزى گشنیز، اسفناج یا برگ چغندر، عدس، کمى برنج، ماهیچه گوسفند یا مرغ بدون چربى و آلوى بخارا. این مواد را با هم طبخ روى شعله ملایم طبخ کنید.
اگر دیابت هم دارید موقع مصرف آش کمى آب‏غوره خانگى اضافه نمایید و جوشانده را بدون شکر یا شیرینى دیگر مهیا کنید.
شب‏ها بجاى شام کته گشنیز میل کنید. یا سیراب شیردان گوسفندى و جگر سفید گوسفند که چربى آن را کاملا گرفته باشید طبخ کنید و در آن مقدارى سرکه خانگى بریزید.

از ظهر به بعد هم فقط از مصرف مواد زیر پرهیز کنید: سوسیس و کالباس، چربى، سرخ‏کردنى، تخم‏مرغ، گوشت گوساله و گاو، انواع ساندویچ و پیتزا، ته‏دیگ، خامه، سرشیر، شیرینى‏جات قنادى و غذاهاى ثقیل الهضم.
یک روز در میان که مصرف آش گشنیز و آلو در برنامه وجود ندارد غذاى دلخواه خود را میل کنید ولى آب‏پز و لطیف باشد.

از روز دهم شروع رژیم غذایى یا پس از ۱۵ روز که از رژیم غذایى گذشت خون‏ درمانى را به شرح زیر شروع کنید.
قبل از شروع خون‏ درمانى به حمام بروید و پس از خشک شدن کامل بدن و موهاى سر، ۲۰ عدد زالوى کوچک انتخاب کنید، یعنى پشت هر گوش ۱۰ عدد زالو بیاندازید. دور گردن را با پنبه بپیچید تا از سرازیر شدن خون به قسمت‏هاى دیگر بدن جلوگیرى کرده باشید. ظرف کوچک تمیزى را زیر گوش نگهدارید تا زالوها به محض سیر شدن در آن بیفتند. کف ظرف را نمک بریزید. تا چند ساعت بعد که خونریزى ادامه دارد فقط چندین بار محل زخم‏ها را پاک کنید ولى تا آنجا که ممکن است جلوى خونریزى را نگیرید.

پس از ۲۰ الى ۲۵ روز نوبت زالو درمانی در دست‏ها مى ‏رسد در حالى که داروهاى گیاهى را همچنان مصرف مى‏ کنید.
روى هر دست ۱۰ عدد زالوى متوسط بیاندازید که درشت‏ تر از زالوهاى گوش باشد محل انداختن زالوها بین انگشت کوچک تا سومین انگشت است. دستورات کلى و نحوه مصرف زالو و رعایت بهداشت را همانطور که توضیح داده شد انجام دهید.

توجه کنید که دست‏ها نسبت به پشت گوش در مقابل بروز عفونت حساس‏تر بوده و احتمال بروز عفونت و ورم در این مرحله بیشتر مى ‏باشد. بنابراین دقت بیشترى در ضد عفونى کردن جاى نیش روى دست‏ها داشته باشید.

پس از گذشت ۲۰ الى ۲۵ روز از خونگیرى مرحله دست، نوبت به زالو درمانی پاها مى ‏رسد.
در این مرحله نیز ۱۰ عدد زالو روى پاى چپ و ۱۰ عدد روى پاى راست بیاندازید و جاى انداختن زالو روى پا از انگشت کوچک تا انگشت سوم در منطقه بین قوزک پا است که در امتداد انگشت سوم و انگشت کوچک کشیده مى‏ گردد.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir

منبع:
موسوى، محمد، مجموعه پیک شفا، ۱۲جلد، کانون پژوهش – اصفهان، چاپ: دوم، ۱۳۸۸ ه.ش.

استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

پاکسازی بدن در فصل بهار

بهار فصل پاکساز اخلاط فاسد

بهار فصل پاکساز اخلاط فاسد در طب سنتی می باشد در طب سنتی و طب …