سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / نکاتی درمورد زالو درمانی

نکاتی درمورد زالو درمانی

ضرورت‏ها زالو درمانی
کسانى که از زالو براى علاج بیمارى‏ها استفاده مى‏ کنند باید نسبت به انواع زالوها و یا حداقل زالویى که در دست دارند و نحوه استفاده از آنها شناخت کافى داشته باشند.

درشتى و ریزى و تعداد زالوهایى که براى هر شخص به کار مى‏ رود باید بر اساس تجربه حکیم نسبت به توانایى بیمار و نوع داروهاى گیاهى که مصرف مى‏ کند و رژیم غذایى مخصوص در نظر گرفته شود تا مطلوب‏ترین نتیجه به دست آید. حکیم زالودرمانى فواصل زمانى معینى را براى درمان با زالو تنظیم مى‏ کند آنگاه بیمار را تحت درمان قرار مى‏ دهد.

زالوها باید به گونه‏اى انتخاب شوند که هرگز قبلا خون نخورده باشند و پس از مکیدن خون بیمار کشته شده و به این ترتیب یک‏بار براى همیشه مورد استفاده قرار گیرند.

زالوها پس از سیر شدن از خون در نمک افتاده و از میان مى‏روند. زالوها هنگام از بین رفتن در نمک خون مصرف شده را باز پس مى‏ دهند و حکیم از مشاهده آن مى‏ تواند به نوع بیمارى و شدت و ضعف آن پى ببرد. میزان اخلاط اضافى صفرا و سودا و بلغم موجود در خون باز پس داده شده راه‏گشاى مناسبى است تا حکیم بتواند داروهاى مکمل گیاهى را به خوبى تنظیم نموده و بهبودى بیمار را تسریع بخشد.

آیا زالو عامل انتقال ویروس و میکروب است؟
زالوها قبل از مصرف باید در آب زلال قرار گرفته و بارها شسته شوند تا از هرگونه آلودگى احتمالى پاک گردند.
نباید تصور کنید که زالوها از درون جسم خویش بیمارى‏ هایى را به انسان منتقل مى ‏کنند چرا که سیستم ایمنى این مخلوق عجیب خداوند ویروس‏ها و میکروب‏ها را در درون خود نابود مى‏ سازد. گرچه این موضوع بر اساس تجربه طولانى تیم تحقیقاتی بوعلی باب سلامتی به اثبات رسیده و متون طبى قدیم نیز تأکید دارد که زالو ناقل هیچ بیماریى به انسان نیست

و آیا میدانید زالو یک نوع باکترى مفید براى هضم خون در درون خود ترشح مى‏ کند که سایر باکترى‏ ها را از میان مى ‏برد.

زالوها قبل از مصرف باید چندین بار در آب زلال و پاک شستشو شوند امّا باید از اضافه کردن هر نوع مواد افزودنى ضدعفونى‏ کننده در آبى که با آن زالو شستشو داده مى ‏شود پرهیز گردد.

براى آنکه زالوها به خوبى و به سرعت به بدن انسان بچسبند نیاز به استفاده از هیچ چیز دیگر مثلا خون گوسفند و آب قند و امثال آن نیست، بهترین راه تنها آب داغ است که قبلا جوشیده و عارى از میکروب شده باشد که داغ داغ روى محل مورد نظر ریخته شود یا اینکه محل مورد نظر در آب داغ فرو برده شود آنگاه زالوها را به آن مى‏ چسبانیم تا گرما باعث انتشار بوى خون شده و زالو احساس کند که به طعمه خود رسیده است. به سرعت نیش خود را به کار مى‏ اندازد و عمل مکیدن خون آغاز مى‏ شود. اگر زالو را با آب سرد بشوییم ولى محل مورد نظر را با آب داغ گرم کنیم این تفاوت درجه حرارت اشتهاى زالو را تحریک کرده و عمل مکیدن خون با سرعت بیشترى شروع خواهد شد.

منبع: مجموعه پیک شفا
تهیه و تنظیم از گروه تحقیقاتی بوعلی باب سلامتی

همچنین ببینید

پاکسازی بدن در فصل بهار

بهار فصل پاکساز اخلاط فاسد

بهار فصل پاکساز اخلاط فاسد در طب سنتی می باشد در طب سنتی و طب …