سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / روغن مالی شکم برای رفع یبوست

روغن مالی شکم برای رفع یبوست

روغن مالی شکم برای رفع یبوست و تقویت معده
یک متخصص طب سنتی گفت: روغن‌مالی شکم با روغن‌های گرم و همچنین بادکش دور شکم به تقویت معده و رفع یبوست کمک می‌کند، همچنین گذاشتن کیسه‌ای کوچک که حاوی مخلوط هِل آسیاب‌شده و زنجبیل و مصطکی روی دهانه معده بسیار به تقویت معده کمک می‌کند.

به گزارش بوعلی باب سلامتی و به نقل از تسنیم, غلامرضا کردافشاری درباره راه‌های تقویت معده اظهار داشت: مصرف دم‌نوش‌ هِل و دم‌نوش پونه بسیار به رفع ناراحتی‌های معده کمک می‌کند.

روغن مالی شکم برای رفع یبوست
روغن مالی شکم برای رفع یبوست
به‌گفته وی روغن‌مالی شکم با روغن‌های گرم و همچنین بادکش دور شکم بسیار به رفع ضعف معده کمک می‌کند؛ پوشاندن شکم با کیسه محتوی گندم با پوست یا کاه که با وسیله گرمایشی مانند روی شوفاژ یا ماکروفر یا فر گرم شده باشد, بسیار به تقویت معده کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی افزود: گذاشتن کیسه‌ای کوچک حاوی مخلوط هل آسیاب‌شده و زنجبیل و مصطکی روی دهانه معده بسیار به تقویت معده کمک می‌کند؛ در قدیم گردنبند‌ی حاوی این داروهای گیاهی بر گردن می‌کردند, بوی هل و زنجبیل متصاعد شده از آن هم مغز و هم قلب را تقویت می‌کند.

کردافشاری عنوان کرد: ورزش و نرمش کردن قبل از غذا به تقویت معده کمک می‌کند چرا که حرکات ورزشی معده را گرم و به بهبود هضم غذا کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد:
تخم شوید و دم‌کرده آن, دم‌نوش بادرنجبویه, جویدن کندر و مصطکی, دم‌نوش آویشن و دم‌نوش بابونه نیز به تقویت معده کمک می‌کند.

کردافشاری خاطرنشان کرد: مصرف یک قاشق مرباخوری گل قند بعد از هر غذا بسیار به هضم غذا و رفع رطوبت معده کمک می‌کند، همچنین موجب هضم بهتر غذا می‌شود.

همچنین ببینید

درمان یبوست با شربت گل محمدى‏

درمان یبوست با شربت گل محمدى‏ شربت گل محمدى‏ برای درمان یبوست کودکان و افراد …