سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / ماسک برای پوست چرب

ماسک برای پوست چرب

ماسك ليمو ترش
ليمو ترش فايدة بسياري براي پوستهاي چرب و لك دار دارد به شرط آنكه از ليموي تازه استفاده نماييد. ساده تري نوع ماسك با استفاده از آبليمو بدين شكل تهيه مي شود :
نصف پيمانه برنج را بصورت كتة شلي بپزيد. كته را آسياب كرده و با يك قاشق غذا خ وري آبليمو مخلوط نماييد تا بصورت كرم نسبتاً غليظي در آيد.
ماسك گل
سفيده تخم مرغ را كمي بزنيد تا كمي كف كند. يك قاشق غذا خوري خاك رس بهداشتي را با سفيدة تخم مرغ مخلوط كرده و چند قطره عرق نعنا به آن بيافزاييد. مواد را كاملاً با هم مخلوط كرده و به روي صورت بماليد.

ماسک برای پوست چرب
ماسک برای پوست چرب

ماسك توت فرنگي
كافي است يك پيمانه توت فرنگي را پوره كرده و به مدت ده تا پانزده دقيقه به روي صورت خود قرار دهيد.

ماسك خيار
خيار را به شكل ورقه هاي نازك بريده و آنهارا روي پوست صورتتان قرار دهيد. 15 دقيقه در آرامش كامل دراز كشيده و سپس پوستتان را با آب بشوييد.

ماسك سفيدة تخم مرغ
يك عدد سفيدة تخم مرغ را بزنيد تا كمي كف كند. ي قاشق چايخوري عسل و يك قاشق چايخوري آب نارنج را با سفيده مخلوط كرده و خوب بزنيد. اين ماسك را به مدت 15 تا 20 دقيقه روي پوست قرار دهيد.

ماسك ريشة بابا آدم
اگر پوستتان مرتب جوش مي زند از اين ماسك استفاده كنيد. سه تكه ريشة بابا آدم را با دو ليون آب جوش به مدت 20 دقيقه دم كنيد. سپس اين دم كرده را روي پوست صورت، بويژه در نقاطي كه جوش دارد ماليده و قبل از شستن نيم ساعت صبر كنيد.

ماسك آرد برنج
يك قاشق آرد برنج تازه را با مقداري آب نارنج مخلوط كرده و به صورت بماليد و پس از 20 دقيقه صورت خودرا بشوييد.

ماسك كاسني
كاسني را با كمي آب جوشانده و سه قاشق از اين عصاره را با يك عدد سفيده تخم مرغ مخلوط كنيد. اين ماسك را به مدت 20 دقيقه به روي صورت نگه داريد.