سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / روش درمان انواع سردرد با زالو درمانی

روش درمان انواع سردرد با زالو درمانی

روش درمان انواع سردرد با زالو درمانی
زالو درمانی یکی از بهترین روشهای درمان سردرد در طب سنتی است
درمان انواع سردرد دموى (خونى) با زالو درمانی
سردردهایى که در اثر غلبه خون یا فشارخون ایجاد شوند حتى اگر چندین سال به هیچ دارویى جواب نداده باشند به خوبى با انجام زالو درمانی پشت گوش بالاخص و زالوى روى دست پس از آن برطرف مى ‏شوند. ابتدا پشت هر گوش ۱۰ عدد زالو بیاندازید و با مسهل عام و خاکشیر و سکنجبین مزاج بیمار را پاکسازى کنید. ۲۰ الى ۲۵ روز پس از انداختن زالو پشت گوش‏ها، پشت هر دست ۱۰ عدد زالوى متوسط بیاندازید. در این صورت یا سردرد به کلى از میان مى ‏رود یا اینکه کاهش چشمگیرى پیدا مى‏ کند و با تکرار زالوى پشت گوش و دست به‏ همین ترتیب که گفته شد دیگر آثارى از سردرد دموى (خونى) باقى نخواهد ماند مگر آنکه سردرد دیگرى نیز وجود داشته باشد که درمان خاص خود را خواهد داشت.

زالو درمانی
زالو درمانی
درمان انواع سردرد شقیقه (میگرن) با زالو درمانی
انواع دیگر سردردهاى شقیقه (میگرن) که در اثر اخلاط مختلف از جمله صفرا یا سودا یا بلغم یا مخلوطى از آنها به وجود مى ‏آیند نیز پس از پاکسازى همان خلط با داروهاى گیاهى سپس زالو درمانى و حجامت کاملا برطرف مى ‏شوند و این هم از امتیازات برجسته و گویاى توانمندى‏ هاى طب ایرانى است که هرگز با روش‏هاى درمانى طب اروپایى قابل مقایسه نیست. پس در علاج سردرد دموى (خونى) ابتدا خونگیرى شروع مى ‏شود ولى در سردردهاى صفراوى و سوداوى و بلغمى ابتدا پاکسازى بدن از خلط غالب شروع مى‏ شود آنگاه خونگیرى آغاز مى‏ گردد.

درمان انواع سردرد آفتابى‏ با زالو درمانی
پس از مصرف داروهاى گیاهى خنک و ضد التهاب زالودرمانى پشت گوش به تعداد هر گوش ۵ عدد زالوى ریز کافى است.

درمان انواع سردرد سرسام‏ با زالو درمانی
با مصرف داروهاى گیاهى منضج و مسهل اخلاط گرم و حار و استفاده از صندل و گشنیز و گلاب و آب سیب و آب لیموشیرین و آب هندوانه و یا شربت فواکه سرد و شراب عناب، پشت هر گوش ۱۰ عدد زالوى ریز مى‏ اندازیم، سپس ۱۰ روز بعد از زیر زبان با دو، سه عدد زالو خون مى‏ گیریم، ۲۰ روز بعد از پشت هر گوش تا زیر گونه‏ ها تا وسط بینى خطى مى‏ کشیم و در امتداد آن هر طرف ۱۰ عدد زالوى ریز مى ‏اندازیم. چنانچه سرسام با غلبه ماده بلغم همراه است از زالودرمانى خوددارى مى‏ کنیم مگر آنکه تشخیص بدهیم که انسداد بلغم در منطقه ‏اى از سر باعث حبس خون و افزایش گرما در آن شده است که در این صورت زالو باید در نقطه ‏هاى خاصى مطابق با محور انسداد انداخته شود. معمولا در مزاج‏هاى کاملا بلغمى سرسام ایجاد نمى ‏شود. زالودرمانى در گودى پشت گردن به تعداد سه عدد و تکرار آن با توجه به اثرات هربار زالو انداختن انجام مى‏ شود.

درمان سرگیجه‏ با زالو درمانی
به جز سرگیجه ‏هاى ناشى از افت فشار و کم‏ خونى سرگیجه‏ هاى دیگر با زالو درمانى پشت گوش‏ها و گاه پشت دست‏ها بهبود مى ‏یابد. علت آن بیشتر ناشى از غلظت و فشارخون و نوع رسوبى که اخلاط اضافى برجاى نهاده‏ اند مى ‏باشد.

درمان نسیان (آلزایمر، فراموشى) با زالو درمانی
بدیهى است که یکى از درمان‏هاى بسیار مفید در درمان آلزایمر زالو درمانى است که با مصرف داروهاى گیاهى به اوج تأثیر خود مى ‏رسد و از طرفى زالو درمانى یک پیشگیرنده بسیار قوى براى این بیمارى محسوب مى‏ شود. داروهاى تقویت حافظه و پاکسازى مزاج لازم است.

درمان رعشه (پارکینسون) با زالو درمانی
پس از مصرف داروهاى منضج و مسهل اخلاط به مدّت ۱۵ روز و شروع مصرف داروهاى سنتى ضد رعشه (پارکینسون)، زالوها را به تعداد ۱۰ عدد پشت هر گوش مى‏ اندازیم،
همزمان علاوه بر مصرف سایر داروهاى ضد رعشه ضماد زیر را یک روز در میان روى ملاج بیمار مى‏ بندیم:
جند بیدستر، عاقرقرحا، تخم خربزه، سعد کوفى، مصطکى؛ داروها را مساوى تهیه کرده هربار یک قاشق مرباخورى آن را با زرده تخم مرغ بومى خمیر کرده روى سر به مدّت ۲ تا ۴ ساعت مى‏ بندیم.
همزمان با اقدامات فوق هر شب بیمار با جوشاندنى سداب، تخم گشنیز بخور داده و بلافاصله با داروى انفیه خود را وادار به عطسه کردن نموده و پس از آن روغن بنفشه بادام در بینى بچکاند و به رختخواب برود و بهتر است این کار که نوعى پاکسازى مغز است در همان ۱۵ روزى که پاکسازى با منضج و مسهل اخلاط اجرا مى‏ شود انجام پذیرد تا زالو درمانى به نهایت مؤثر واقع شود.

پس از افتادن زالوها اگر خونریزى به سرعت قطع شود به فاصله حدود ۱۰ تا ۱۵ روز بعد دوباره باید از پشت گوش‏ها با همان تعداد زالو خون گرفته شود. این بار حتما پس از افتادن زالوها خونریزى تا چند ساعت ادامه خواهد یافت چرا که خون روان‏تر و تمیزتر شده است. ۲۵ روز بعد، پشت هر دست ۱۰ عدد زالو بیاندازید سپس یک هفته بعد از زیر زبان با ۳ عدد زالوى متوسط خون بگیرید و یا رگ زیر زبان را فصد کنید. با ادامه مصرف داروهاى سنتى خونگیرى چهارم به تشخیص پزشک مجددا از پشت گوش یا روى دست تکرار مى‏ شود. روى دست یا پشت گوش کدام یک مقدم‏تر است؟ اگر لرزش رعشه کمتر شده است پشت دست و اگر هنوز تغییرى نکرده در این مرحله که خونگیرى چهارم است (پس از خونگیرى از زیر زبان) از پشت گوش خون بگیرید و پشت هر گوش همان تعداد زالو را تکرار کنید.

درمان ام. اس‏ با زالو درمانی
بیمارى استرخاء اعصاب از انواع فلج ناشى از افزایش سموم فلزى با داروهاى گیاهى و زالو درمانى رو به بهبودى مى‏ رود و از حمله‏ هاى آن به خوبى پیشگیرى به عمل مى‏ آید. یکى از عوامل ایجاد این بیمارى پر کردن دندان‏ها با کپسول‏هاى دندان پرکنى است که داراى ژرمانیوم، تالیوم، جیوه، سرب و مواد دیگر مى‏ باشد. اگر این کپسول‏ ها بدرستى مهار نشوند به تدریج درون دهان باز شده و وارد سیستم گردش خون شده و غلاف سلول‏هاى عصبى را تخریب و بیمارى خطرناک ام. اس را بوجود مى ‏آورند. مواد شیمیایى حاوى مواد فلزى که در بسترى از اخلاط بلغمى و با ترکیب شدید با خلطى دیگر روى بافت‏هاى مغز و نخاع نشسته است رسوب مقاومى را در منطقه هضم چهارم ایجاد مى‏ کند که باید با منضج و مسهل مناسب این رسوب را در مدت زمان لازم از هم گسست و رشته‏ هاى عصبى را از محاصره آن خارج نموده و با دارو و زالو آن‏ها را به سوى مجارى دفعى هدایت کرد. بافت‏هاى آسیب ‏دیده پس از گذشت یک یا چند دوره داروهاى معدل و مقوى کم‏ کم به حال نخست باز مى‏ گردند.

در موارد پیشرفته هرچند این بیمارى قابل علاج کامل نیست اما با مصرف داروهاى گیاهى و زالو درمانى قابل کنترل مى ‏باشد. ۹۰ درصد افرادى که براى درمان مراجعه مى‏ کنند بیش از ۴ دندان پر کرده دارند. این بیمارى در بانوان بیشتر از مردان گزارش شده است. این سموم روى اعضاء دیگر بدن نیز تأثیرات مخربى بر جاى مى‏ گذارد. نحوه زالو درمانى در این بیمارى مانند بیمارى سکته مغزى است. ولى در مواقع لزوم در بعضى از اندام‏ها تکرار خواهد شد.
نحوه زالو درمانى مانند علاج سکته مغزى است. هربار پشت گوش‏ها به تعداد ۱۰ عدد زالو مى ‏اندازیم و ۲۰ تا ۲۵ روز بعد پشت دست‏ها و ۲۰ تا ۲۵ روز بعد روى پاها و ۲ الى ۳ ماه پرهیز از زالو درمانى و آنگاه دوباره همین ۳ نوبت زالو درمانى مانند قبل آغاز مى‏ شود. در سال بعد نیز زالو درمانى باید تکرار شود و تا حصول نتیجه به همین منوال ادامه یابد.
داروهاى گیاهى و روغن‏هاى مخصوص مالش نیز باید اعمال و ادامه یابد. اکثریت بیماران مبتلا به ام. اس با داروهاى گیاهى و زالو درمانى بهترین نتیجه را گرفته ‏اند. زنبور درمانى پس از زالو درمانى بسیار مفید واقع شده است، امّا باید این روش در اواخر دوره‏ هاى زالو درمانى انجام پذیرد.

تقویت حافظه‏ با زالو درمانی
زالو درمانى پشت گوش در تقویت حافظه بسیار مؤثر مى ‏باشد. کسانى که مى ‏خواهند آماده امتحانات سخت مانند کنکور شوند بهتر است یک ماه قبل و یا هر زمان که توانستند پشت گوش‏ها هرکدام ۱۰ عدد زالوى ریز بیاندازند. اگر داروهاى تقویت حافظه را هم مصرف نمایند نتیجه بسیار بهترى خواهند گرفت.

درمان جمود با زالو درمانی
باطل شدن حس و ماندن شخص در یک حالت ثابت را جمود می نامند. زالو درمانى پس از پاکسازى با داروهاى گیاهى در پشت گوش‏ها در یک یا چند مرحله انجام شود.

درمان سهر با زالو درمانی
سهر چیست :بیخوابى است که از حد اعتدال در گذشته و در صورتى که عامل آن خلط صفرا باشد و یا ترکیبى از اخلاط گرم باشد،
پس از مصرف منضج و مسهل هاى ضد اخلاط گرم و پاکسازى مغز با بخور و عطوس، پشت هر گوش ۱۰ عدد زالو مى ‏اندازیم، ۲۰ روز بعد بالاى هر ابرو ۵ عدد زالوى ریز و زالو درمانى سوم روى هر دست ۱۰ عدد زالو مى ‏باشد.

درمان جنون‏ با زالو درمانی
شناسایى خلط غالب و دفع آن و مصرف داروهاى ضد جنون و زالو درمانى پشت گوش، دست و پاهاست. نیاز به تکرار آن بسته به وضعیت بیمار و تشخیص پزشک دارد.
انداختن زالو در محل گودى پشت گردن در فواصل بین زالوى پشت گوش و دست به تعداد تجویز شده توسط پزشک بر اساس توان بیمار ضرورى است. با خونگیرى از این قسمت خاطرات هیجان ‏آور و مخرب از حافظه بیمار حذف مى ‏شود و آرامش جاى آن را خواهد گرفت. بنابراین خونگیرى در این نقطه براى مبتلایان به آلزایمر مضر است.

درمان عشق‏ با زالو درمانی
عشق‏ مرضى است که بیشتر جوانان را عارض مى ‏شود، دوست داشتن شخص یا چیزى در حد افراط. درمان آن از طریق روانشناسى و پاکسازى بدن از سودا و زالو درمانى که در این پاکسازى کمک مى ‏کند. پشت گوش و با حفظ فاصله روى دست زالو درمانى شود.

درمان صرع‏ با زالو درمانی
صرع‏ یا غشى که بیمارى معروفى است و انواع دارد. در صورت افزایش و غلبه گرمى زالو درمانى انجام مى ‏شود. پشت گوش و سپس دست‏ها و تکرار آن با توجه به وضعیت بیمار.

درمان کابوس‏ با زالو درمانی
کابوس‏:عوام آن را عبد الجنّه مى ‏گفتند. درمان کابوس‏ پاکسازى از خلط غالب و خون‏ درمانى با زالو پشت گوش و سپس با حفظ فاصله روى دست است.

درمان فلج‏ با زالو درمانی
درمان فلج با مصرف داروهاى گیاهى و ماساژ درمانى مخصوص با کمک زالو باعث هجوم خون تازه به بافت‏هاى آسیب دیده شده و راه سایر داروها را به طرف اندام فالج هموارتر مى‏ کند. زالوى پشت گوش در صورت توان بیمار در مرحله اول خون ‏درمانى انجام مى‏ شود و در مراحل بعد در کنار درمان‏هاى طب سنتى جاى انداختن زالو بر اساس نیاز و تشخیص معین خواهد شد.

درمان لقوه‏ با زالو درمانی
درهم کشیده شدن صورت که همزمان با مصرف داروهاى گیاهى و اجراى سیستم بخور و انفیه و روغن بنفشه بادام و مالش با روغن اسقیل (عنصل) و گذاشتن صورت هر روز نیم ساعت روى نمک داغ، پشت هر گوش ۱۰ عدد زالو انداخته مى‏ شود. ۱۰ روز بعد از زیر زبان با ۳ عدد زالو خون بگیرید و یا رگ زیر زبان را فصد کنید. ۲۰ روز بعد از زیر لاله گوش تا زیر زنخ از هر طرف ۱۰ عدد زالوى ریز بیاندازید. اگر ابتداى لقوه باشد و یا حدود یک ماه از حدوث آن گذشته باشد به حول و قوه الهى بسرعت علاج خواهد شد.

درمان اختلاج‏ با زالو درمانی
اختلاج‏ یعنی پرش اندام است. درمان اختلاج‏ شناسایى خلط غالب و دفع آن و مصرف داروهاى ضد اختلاج و سپس زالو درمانى روى عضوى که دچار اختلاج شده است. اختلاج بر اساس نوع خلط غالب تقسیم ‏بندى‏ هایى دارد. زالو درمانى در مرحله اول پشت گوش‏ها و در مرحله بعد بنا بر تشخیص پزشک معین خواهد شد.

درمان تشنج‏ با زالو درمانی
شناسایى خلط غالب و دفع آن با داروهاى گیاهى و زالو درمانى در مسیر رگ‏هاى منتهى به عضو متشنج مى ‏باشد.

خواهشمندیم اگر سوال یا نکته‌ای برای مطلب زالو درمانی در ذهن شما باقی مانده است، آن‌ را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تمام مطالب در سایت بوعلی باب سلامتی زیر نظر متخصصین طب سنتی می باشد
تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

پاکسازی بدن در فصل بهار

بهار فصل پاکساز اخلاط فاسد

بهار فصل پاکساز اخلاط فاسد در طب سنتی می باشد در طب سنتی و طب …