سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / خواص درمانی انگور در طب فرانسه

خواص درمانی انگور در طب فرانسه

خواص درمانی انگور در طب فرانسه
اینک به ذکر خواص درمان‏ بخش انگور، که چکیده تحقیقات علمى پزشکان فرانسوى است، مى ‏پردازیم:

انگور یبوست مزاج را که امّ الامراض است و به بیمارى تمدن معروف شده، برطرف مى‏ کند.

آب انگور در نوزادان مبتلا به التهاب معده و روده‏ ، قى و اسهال، نتایج درخشان مى‏ دهد، زیرا به عقیده راونت‏ سمّیت انبوه میکروب‏هاى موجود در روده‏ ها را کم مى‏ کند و در بزرگسالان نیز براى درمان مسمومیت‏ هاى داخلى بدن که منشأ آن دستگاه هاضمه است، فوق‏العاده سودمند است.

انگور
انگور
آب انگور، در زنان باردار، براى رفع تنبلى روده‏ ها- که تقریبا همیشه همراه با حاملگى است و خیلى زود و به سهولت دچار مسمومیت مى‏ کند- بسیار مفید واقع مى ‏شود؛ علاوه بر این، زن در دوره شیر دادن احتیاج فوق‏العاده به رژیم آب‏میوه ‏ها دارد (مخصوصا انگور و سیب) زیرا کمیت و کیفیت شیرش اصلاح مى‏ شود.

سوءهاضمه افرادى که به علت پرخورى معده‏شان ضعیف شده است، بر اثر رژیم آب انگور برطرف مى ‏شود.

انگور پرخونى کبد را رفع مى‏ کند.

انگور در بیمارانى که مبتلا به پر شدن کیسه صفرا و سنگ صفرا هستند، نتایج بسیار خوبى مى‏ دهد.

انگور در معالجه یرقان، به عنوان یک داروى مؤثر، تجویز مى‏ شود.

در ورم کلیه از نوع ازدیاد نمک خون‏ که باعث مى‏ شود نمک اضافى به بافت‏هاى همبند نفوذ پیدا کرده و آب را نیز همراه خود ببرد و درنتیجه خیز و ورم در اعضاى مختلف بدن، مخصوصا در پاها و صورت و زیر پلک چشم ایجاد مى‏ شود و مى‏ دانیم که در چنین موردى، باید بیمار را تحت رژیم بى ‏نمک قرار داد، آب انگور را مى ‏توان به عنوان بهترین غذا تجویز کرد، حتى از شیر نیز که در رأس غذاهاى بانمک قرار گرفته بهتر است. و به‏ زودى، خیز و ورم اعضا را برطرف و نمک اضافى را از کلیه‏ ها دفع مى ‏کند و ورم کلیه بهبود مى ‏یابد.

در ورم کلیه از نوع ازدیاد اوره خون، که آن را نفریت ازوتمیک‏ یا اورمى گویند، تجویز آب انگور در ظرف چند روز، اوره خون را کم مى‏ کند، چنان‏که تجزیه خون و ادرار مؤید این امر است.

انگور در رژیم غذایى کلینیک کلیه به عنوان یکى از بهترین مواد غذایى انتخاب شده و فوق‏العاده سودمند واقع مى‏ شود.

انگور در ضعف قلب، که به علت بیمارى‏ هاى کلیه پیدا مى ‏شود، آب انگور انرژى عضلات قلب را زیاد کرده و به علت دفع مواد مضر از بدن، قلب را سبک‏بار مى‏ سازد.

انگور در معالجه ورم حنجره (لارنژیت)، ورم برنش‏ها (برنشیت) و در بهبود حالت عمومى مبتلایان به سل ریوى، مخصوصا مواقعى که بیمار تب دارد و درجه حرارتش بالا است، و هم‏چنین مسلولانى که اختلالات معده و روده دارند فوق‏العاده مفید و مؤثر واقع است.

انگور در معالجه حب البلوغ (جوش جوانى) ، کهیر، اگزما (که از مسمومیت روده‏ها به وجود مى‏آید) اثرات کاملا واضح دارد.

انگور در بیمارى‏ هاى ناشى از سوء تغذیه‏ مخصوصا، رماتیسم و نقرس مفید واقع مى‏ شود زیرا تبادلات غذایى را تقویت کرده و سوءتغذیه را برطرف مى‏ سازد.

انگور در طب کودکان، مخصوصا در موارد ضعف کلیه، وجود آلبومین در ادرار، ضعف کبد، ضعف مفرط بدن، کمبود بدن از ویتامین‏ها، فقر غذایى و انواع تب‏ها، نتایج بسیار خوب داده است.

انگور اسید اوریک و اورات‏ها را از بدن دفع مى کند، بنابراین، از یک سو، خون را تصفیه و غلظت و تیرگى‏ هاى رنگ آن را برطرف مى‏ کند و از سوى دیگر، میزان قلیاى خون و مایعات بدن را زیاد کرده و در حفظ جوانى، شادابى و جلوگیرى از خمود پیرى تأثیر مى ‏گذارد.

روى‏ هم ‏رفته، هرجا که از مسمومیت‏هاى داخلى سخن به میان آید، انگور براى دفع سموم و فضول بسیار مؤثر است.

دکتر آندره مارتن و دکتر و اندر هورست مشاهدات بسیار دقیق و جالبى در مورد فواید آب انگور در کسانى که مورد عمل جراحى واقع مى ‏شوند، داشته و نتایج درخشان آن را ذکر کرده ‏اند.
مى‏دانیم که مراقبت‏هاى پزشکى قبل و بعد از عمل جراحى، بر اثر یک سلسله تحقیقات لریش و بحث‏هایى که در آکادمى جراحى به‏عمل آمد، اهمیت خاصى پیدا کرده است، زیرا هر عمل جراحى، و لو جزیى باشد، ممکن است عوارض و حوادثى در بر داشته باشد.
به‏ همین‏ جهت است که در چند سال اخیر، جراحان با همکارى پزشکان و زیست‏ شناسان براى جلوگیرى از عوارض و احتراز از حوادث احتمالى، که در روزهاى بعد از عمل جراحى ممکن است بروز کند، با یکدیگر همکارى و بیمار را براى عمل جراحى حاضر مى‏ کنند؛ از جمله قبل از هر عمل جراحى، مقدار اوره خون، مدت انعقاد خون و اندازه فشار خون شریانى را تعیین مى ‏کنند و از دستگاه تنفسى معاینه به عمل مى ‏آورند. در مواردى که اوره خون بالاتر از ۵۰ سانتى‏ گراد در لیتر باشد، به عقیده آندره مارتن، آب انگور بهترین غذا و در عین حال بهترین دارو به‏ شمار مى ‏رود، چنان‏که در هفت نفر بیمار، دوازده روز، آب انگور تجویز و مشاهده کرده است که مقدار اوره خون آن‏ها پایین آمده است و در روزهاى پس از عمل جراحى آندره مارتن با آزمایش آب انگور در ۳۹ بیمار، مشاهده کرده است که دفع گاز از روده آسان شده و از اتساع دردناک شکم و از بروز تهوع و استفراغ جلوگیرى شد و دفع ادرار خیلى بهتر شده است؛ روى‏ هم ‏رفته آب انگور را تا هفت روز پس از عمل جراحى توصیه کرده ‏اند.

دکتر دفین‏ ثابت کرده است که میوه ‏ها به ‏طور کلى و از جمله انگور، به عنوان ضدّ سم در مسمومیت از الکل بسیار سودمند واقع مى‏ شود.

پروفسور دیولافه‏ مشاهدات بسیار دقیق و جالبى در مورد فواید انگور در اسپاسم پیلور دارد.

دکتر نوو با مطالعات متعدد خود ثابت کرده است که آب انگور یکى از مقوى‏ ترین غذاها و بهترین مرمت کننده اعضاى بدن است و از حیث تولید انرژى در بدن بسیار قابل توجه است، به‏ طورى که یک لیتر آب انگور ۹۰۰ کالرى حرارت تولید مى‏ کند، حال آنکه یک کیلو سیب‏ زمینى ۶۶۰ کالرى و یک لیتر شیر ۷۰۰ کالرى حرارت ایجاد مى ‏کند.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

خواص انگور و دیابت

میوه و سبزی برای زیبایی پوست

هر نوع پوست نیازهای مخصوص به خود را دارد و میوه و سبزیجات اگر درست …