سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / تقویت کبد در طب سنتی

تقویت کبد در طب سنتی

تقویت کبد در طب سنتی
اگر میل دارید که کبد را تقویت کنید ضمن اینکه از خوردن غداهای فست فود, کنسرو شده, قرص های شیمیایی, اسفناج و چربى‏ ها پرهیز مى‏ کنید از خوراکى ‏هایى که کبد را تقویت مى ‏کنند بیشتر استفاده کنید

خوراکى ‏هایى تقویت کبد در طب سنتی:
مانند: آب کدو، آب خرفه، آب انار، آب خیار، آب کاسنى تازه، آب جوشانده‏ى کاسنى، عرق کاسنى، لعاب اسفرزه، شربت لیمو، شربت سکنجبین، سکنجبین به ‏لیمو، عرق خارخاسک، شیره‏ى چهارتخمه، روغن زیتون، آب سیب درختى، جوزبویا، انجیر، به شیرین و خام، زیره ‏ى سیاه، شوید، عرق شاهتره، تخم گشوث، عرق بادرنجبویه، عرق سنبل الطیب، ترنجبین، ماءالشعیر، شربت غوره، آب عناب، آب زرشک، شربت‏ زرشک.

نسخه های تقویت کبد در طب سنتی:
نیم ساعت فبل از غذا یک فنجان عرق پاپارا سیکوریا با عرق کاسنی مخلوط کرده و میل شود این نسخه قویترین تقویت کننده کبد می باشد

کبد
کبد
براى اینکه کبد تقویت شود بهتر است هربار اترج، تمر هندى، تخم کشوث و تخم ترشک را مخلوط بجوشانید و آب آن را با آب انار مخلوط و به تدریج بنوشید.

براى تقویت کبد تباشیر هندى و گل محمدى از هرکدام ۵ مثقال، تخم کاسنى و تخم خرفه از هرکدام ۳ مثقال، ریوند چینى و تخم کرفس از هرکدام ۲ مثقال همه را مخلوط کنید و بجوشانید. آب آن را صاف کنید و مقدارى ۴ تخمه (تخم خیار، تخم گرمک، تخم هندوانه و تخم کدو) را بکوبید و در آن شیره بکشید، مقدارى از آن را صبح ناشتا و بقیه را به تدریج میل فرمایید.

براى تقویت کبد تباشیر هندى کوبیده شده، آب جوشانده‏ى ریشه ‏ى کاسنى، لعاب اسفرزه و سکنجبین را مخلوط کنید و به مرور میل فرمایید.

براى تقویت کبد نعناع خشک، ریوند چینى، انیسون، اسارون، تخم کرفس، قسط شیرین و قردمانا را مخلوط کنید و نرم بسایید. هر روز کمى از آن را با مقدارى سکنجبین مخلوط کنید و بخورید.

براى تقویت کبد اقاقیا، صندل سرخ و صندل سفید از هرکدام ۱۰ گرم، ریشه‏ى انجبار ۴۰ گرم همه را نرم بسایید و هر روز صبح، ظهر و شب هر مرتبه یک قاشق شربت‏خورى از آن را در دهان بریزید و با آب بخورید.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …