سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / تغذیه دوران بارداری در طب سنتی

تغذیه دوران بارداری در طب سنتی

تغذیه دوران بارداری در طب سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است چون تشکیل اعضای رییس بدن نوزاد در دوران بارداری انجام می شود و اهمیت تغذیه در بارداری بسیار مهم است

دستورات زمان باردارى‏
در دوران بارداری و حاملگى مخصوصا دوران (ویار) باید سعى و کوشش داشته باشند که سرکه نخورند و اگر میل به ترشى دارند، این قسم ترشیجات که عرض مى ‏کنم میل نمایند: آلوزرد، آلو سیاه، گوجه درختى، زرشک، آش سماق، آب نارنج، پرتقال و امثال این‏ها. و به غذاى خود مقدار کمى گرد غوره بزنند و سبزیجات، ریحان زیاد میل فرمایند.

دوران بارداری
دوران بارداری
در دوران بارداری ادویه‏ جات مخصوصا فلفل ممنوع:
در دوران بارداری از ادویه‏ جات مخصوصا فلفل اجتناب کنند و از ترشیجاتى که به وسیله ‏ى سرکه مى‏ سازند و یا آب‏نبات‏هایى که در آن جوهر لیمو (اسید سیتریک) مى ‏زنند، به کلى اجتناب ورزند زیرا قلب را ضعیف کرده و مسیر خون در بدن به ناراحتى انجام مى ‏شود، وزن خود بانوى باردار سنگین مى ‏باشد و نفس طفل، مادر را ناراحت مى‏ سازد و خوردن ترشى بر ناراحتى افزوده و مزید بر علت خواهد شد.

بهترین دسر در دوران بارداری:
در دوران بارداری، همه روزه ۷۵ گرم عرق بیدمشک، ۵۰ گرم شکر، ۱۰ گرم تخم شربتى، ۵ گرم بالنگو، ۵ گرم تخم ریحان، ۵ گرم فرنج‏مشک و نیم کیلو سیب درختى رنده شده را مخلوط کرده و به قدر کافى آب بر آن اضافه کنید، شربتى بسیار گوارا، معطر و مقوى به دست مى‏ آید و میل فرمایند که براى تقویت قلب و صحت مزاج و خوش‏رنگى و زیبایى طفل بسیار مفید است. عمل به دستور فوق را اگر در تمام مدت حاملگى انجام دهند، طفل محکم و سلامت و بانشاط به دنیا خواهد آمد و در موقع فارغ شدن، مادر کمتر در زحمت و ناراحتى قرار خواهد گرفت.

مادران در دوران بارداری از سبزیجات معطر، مانند:
ریحان، نعناع و علف‏هاى صحرایى، مانند: شنگه، والک و امسال آنها زیاد میل کنند که در روحیه ى طفل، طراوت و نشاط او بسیار مؤثر است.

پیشنهاد مى‏ شود که در اطاق خواب و محل کار روزانه، گلدان و ظروفى از گل‏هاى رنگارنگ بگذارند و اگر طبیعى آن میسر نیست، گل‏هاى مصنوعى زیبا و باب کیف خود را جلوى خود قرار داده و به گل گاهى نظاره کنند که در طفل نشاط و زیبایى مى‏ آفریند. در تمام در دوران بارداری از خوردن پرتقال نیز قافل نشوند، چون از نظر غذاییت در حقیقت معدن انواع مواد ضرورى براى بدن انسان مى‏ باشد، که هم براى مادر و هم براى طفل مفید خواهد بود.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …

4 دیدگاه

  1. با سلام
    آیا درمان گیاهی برای کم خونی در دوران بارداری هست؟
    ممنون از سایت خوبتون

  2. بوعلی باب سلامتی

    بهترین درمان کم خونی در دوران باردای استفاده از ترکیب سه شیره انگور, توت و خرما می باشد
    زمان مصرف بعد از هر وعده غذا یک قاشق غذا خوری میل شود

  3. ممنون از مطالب مفیدتون
    راهکارهای طب سنتی جهت جلوگیری از لکه پوستی بارداری چه چیزهای می باشد

  4. بوعلی باب سلامتی

    مصرف روزانه یک فنجان عرق کاسنی برای جلوگیری از لکه پوستی در دوران بارداری بسیار مفیده
    همچنین پرهیز از مصرف عدس, بادمجان, گوشت گاو , غذا های فست فودی و نوشابه خیلی موثر هستش