سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / نسخه گیاهی درمان کیست تخمدان

نسخه گیاهی درمان کیست تخمدان

نسخه گیاهی درمان کیست تخمدان
جهت درمان کیست تخمدان طبق دستورات زیر از نسخه گیاهی استفاده کنید
۱-در درمان کیست تخمدان داروى ۲۱ قسمتى را که در پایان متن آورده ایم روزى ۳ بار طبق دستور انجام دهید.

۲- برای درمان کیست تخمدان آبزن را به صورت تزریق استفاده کنید. دوشیزگان در آب جوشانده آن به مدت نیم ساعت هر شب بنشینند و خانم‏ها از هر دو روش آبزن یا تزریق (حقنه) مى ‏توانند استفاده کنند.

۳- جهت درمان کیست تخمدان قرص کیست تخمدان را طبق دستور زیر بسازید و مصرف کنید.

درمان کیست تخمدان
درمان کیست تخمدان
قرص کیست تخمدان‏ جهت درمان کیست تخمدان:
حنظل، هلیله سیاه، سنا، گل سرخ، تخم کرفس، زنیان، رب ریوند، کبابه چینى مقل لرزق، عسل‏
داروها را بکوبید و نرم کنید و از ریزترین الک بگذارنید، مقل را با مقدارى آب بجوشانید و داروها را در آب آن خمیر کنید و عسل را با آن ممزوج نمایید و به صورت قرص‏هاى یک نخودى درآورید و روزانه از ۳ تا ۹ عدد آن را میل کنید.

کسانى که از خوردن جوشانده عاجز مى ‏باشند مى ‏توانند بجاى آن همراه با مصرف داروى آبزن یا داروى تزریقى قرص فوق را مصرف کنند.

کسانى که مى‏ خواهند تاثیر قوى‏ترى از دارو داشته باشند مى توانند به‏ تناسب مزاج روزى ۳ بار جوشانده و تعدادى قرص کیست تخمدان و داروى آبزن را مصرف کنند. مصرف عرق آویشن و رازیانه هر روز قبل از هر غذا به میزان نیم تا یک استکان براى درمان کیست تخمدان مفید و قاعدگى را تنظیم مى ‏نماید.

به جاى جوشانده ۲۱ قسمتى، از گزنه و سرکه شیره انگور نیز مى‏ توان براى درمان کیست تخمدان استفاده نمود، روش استفاده از گزنه در بخش زخم رحم آورده شده است. بهتر است همزمان با گزنه و سرکه شیره انگور، شستشوهاى مذکور و قرص کیست نیز استفاده شود.

به‏ هرحال همه درمانهاى فوق را تا چند ماه ادامه دهید و تا ریشه ‏کن شدن کامل بیمارى اکیدا از قطع درمان خوددارى نمایید.

جهت درمان کیست و عفونت داروى زیر را بعنوان آبزن یا داروى تزریقى در رحم حقنه کنید :
میوه کاج و تخم گشنیز از هرکدام ۳۰۰ گرم، آویشن و گل ختمى و مریم گلى از هر کدام ۵۰ گرم‏

داروها را نیم‏کوب کنید، هر شب به اندازه یک استکان از آن را در یک تشت کوچک آب بجوشانید و مدت نیم ساعت در آب گرم آن بنشینید.

راه دیگر آن است که یک قاشق غذاخورى داروى نیم‏کوب شده را در ۵/ ۱ لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند، صاف کنید و بوسیله سرنگ بزرگ و یا وسیله حقنه در رحم حقنه (تزریق) کنید. سوزن فلزى سرنگ را درآورده و براى سهولت امر قسمت خروجى را با یک شیلنگ اضافى بلندتر نمایید.
موقع حقنه (تزریق) زیر باسن چند بالش بگذارید و پس از حقنه کردن حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دارو از رحم خارج نشود. هر شب تکرار کنید و تا بهبودى کامل ادامه دهید. در بعضى مواقع میزان عفونت و ترشحات زرد رنگ آن‏قدر زیاد و منسجم است که ندرتا چند ماه مصرف دارو طول مى ‏کشد و هربار مقدارى عفونت خارج مى‏ گردد. گویى پایانى ندارد

جوشانده ۲۱ قسمتى‏ درمان کیست تخمدان:
گل گاوزبان، انیسون شیرین، انیسون تلخ (زنیان)، زیره سیاه، بومادران، نیلوفر آبى، تخم جعفرى، تخم کاهو، تخم شوید، ناخنک، سداب، سیاه‏دانه، کاکنج (عروسک پشت پرده)، تخم کرفس از هرکدام ۲۵ گرم‏

داروها را خوب باهم مخلوط و به ۲۱ قسمت مساوى تقسیم کنید و روزى ۳ بار هربار یک قسمت را با ۴ لیوان آب بجوشانید تا ۳ لیوان بماند، یک لیوان قبل از غذا و ۲ لیوان بعد از غذا (مجموعا ۹ لیوان در روز) میل نمایید. تا یک هفته همه قسمت‏ها تمام خواهد شد.

منبع:موسوى، محمد، مجموعه پیک شفا، ۱۲جلد، کانون پژوهش – اصفهان، چاپ: دوم، ۱۳۸۸ ه.ش.
تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

قاعدگی

درمان پایین آمدن رحم‏ در طب سنتی

درمان پایین آمدن رحم‏ در طب سنتی علت پایین آمدن رحم چیست؟‏ پایین آمدن رحم …