سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / انواع ماسک صورت

انواع ماسک صورت

ماسک هویج: ماسک هویج براى پوستهاى تیره و آفتاب سوخته مى‏باشد. یک هویج تازه به قطعات پهنى تقسیم کنید به مدت ۳۰ دقیقه روى صورت بگذارید و در این مدت استراحت کنید. سپس صورت را با آب تمیز نه خیلى گرم و نه خیلى سرد بشوئید.

ماسک هویج
ماسک هویج

ماسک خیار:
باید دانست که خیار و پوست آن جهت پوستهاى تحریک شده و خسته مى‏باشد.

ماسک موز:
جهت چهره‏هاى خسته و بیخوابى کشیده و تیره مى‏باشد.

ماسک عسل:
جهت چهره‏هاى خسته و پوف کرده بسیار مؤثر است که بعد از آنکه صورتتان را با آب ولرم شستشو دادید بمالید و مدتى استراحت کنید.

ماسک نارنج و پرتقال:
این ماسک براى چهره‏هاى خشک و چین خورده بسیار خوب و ثمربخش است نخست یک نارنج را به دو نیم کرده به چهره و گردن بمالید، بعد یک زرده تخم مرغ را با آب نارنج و پرتقال مخلوط کرده و این لوسیون را خوب به صورتتان بمالید، و نیمه دیگر نارنج روى چهره خودتان بفشارید که خشک نشود، و مدت ۲۰ دقیقه این را حفظ کنید و سپس با آب بشوئید.

ماسک لبو:
براى نرمى و طراوت پوست بسیار مؤثر و براى رفع خستگى و خشونت پوست مى‏باشد.

ماسک گوجه فرنگى:
براى طراوت پوستهاى خسته و چین خورده و پوف کرده مفید است.

ماسک سیب:
براى پوست خشک و چروکیده استفاده مى‏شود. سیب تازه را خوب رنده مى‏کنید بعد به صورت پودر درمى‏آورید و بعد یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه‏ کنید بعد به صورتتان بمالید و مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بگذارید و بعد آن را با شیر پاک کنید.

ماسک سیب زمینى:
سیب زمینى را خوب پوست کرده و خوب رنده و نرم کنید که به صورت پودر در بیاید و بعد یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید مدت نیم ساعت بگذارید روى صورت و گردنتان باشد که براى صورت‏هایى که خسته و بى خوابى کشیده یا زیاد از کرمهاى مختلف بکار برده‏اند بسیار مؤثر و موجب طراوت است.

منبع:پزشک خانواده ص ۴۰۱

همچنین ببینید

درمان کک و مک صورت

درمان کک و مک و لک پوست صورت‏

درمان کک و مک و لک پوست صورت‏ در طب سنتی علت پیدایش کک و …