سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / درمان چربی و قند خون با عرق سیر

درمان چربی و قند خون با عرق سیر

درمان چربی و قند خون با عرق سیر
عرق سیر قند خون را کاهش می دهد
عرق سیر چربی خون و کلسترول و ترگلیسیرین خون را از بین می برد
عرق سیر فشار خون را کاهش می دهد
عرق سیر غلظت خون را از بین می برد و باعث رقیق شدن خون می شود
عرق سیر بازکننده قوی رگ ها و عروق خونی می باشد
عرق سیر تمیز کننده مجاری تنفسی و درمان کننده سل می باشد

سیر
سیر
عرق سیر خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و ضد سرطان و ضد ورم روده می باشد علاوه بر این برای پیشگیری از مسمویت در اثر آلودگی هوا و مسمویت در اثر نیکوتین موجود در سیگار نافع می باشد .

برای تقویت کلیه ها و قلب و اعصاب استفاده از عرق سیر مفید بوده و برای درمان بی خوابی و تب مزمن استفاده از عرق سیر نافع است .

عرق سیر به علت داشتن آنتی بیوتیک های طبیعی برای درمان بیماری های عفونی سودمند می باشد . افزون بر این عرق سیر به علت داشتن مواد مغذی سرشاری مثل آهن , روی , فسفر , کلسیم , منگنز و آلومینیوم برای افرادی که از کمبود مواد معدنی رنج می برند سودمند می باشد .

عرق سیر خون را رقیق می نماید و مدر و اشتها آور می باشد علاوه بر این تب بر بوده و خاصیت عرق آوری و خلط آوری را نیز دارا می باشد .

عرق سیر آرامش بخش و ضد استرس بوده و باعث افزایش نیرو می باشد . همچنین عرق سیر ضد بلغم بوده و برای درمان و پیشگیری از بیماری های گوناگونی مثل سیاه سرفه, حساسیت, صداهای نامفهوم در گوش , پیشگیری از سکته مغزی , زخم های واریسی , زخم معده , تصلب شرایین و گواتر سودمند است .

طرز مصرف عرق سیر:
یک لیوان عرق سیر بعد از هر وعده غذایی مصرف شود.

عرق سیر داروی گیاهی ضدعفونی کننده است:
سیر بادشکن، ضدعفونی کننده است و سابقاً حکما معتقد بودند خوردن عرق سیر، بدن را در مقابل بیماری های عفونی محافظت می کند

عرق سیر داروی گیاهی آرام بخش است:
عرق سیر نرم کننده سینه، کرم کش و ضد کرم، مدر، آرام بخش و محرک و مقوی و تونیک است.
چینی های قدیم عرق سیر را به عنوان تقویت کننده احشا و تصفیه کننده و به عنوان عاملی که برای طحال مفید است مورد توجه قرارمی دادند و عرق سیر را به عنوان مادّه مسکن و آرام بخش برای معده وکلیه می شناختند و معتقد بودند که در مورد مسمومیت های غذایی، عرق سیر به عنوان تریاق و ضد سم اثر بسیار نیکویی دارد.

عرق سیر درمان گیاهی سرماخوردگی است:
عرق سیر را برای معالجه سرماخوردگی و التهاب های زکامی بینی و در ضعف های ناشی از آفتابزدگی میخورند. سیر را در روغن له می کردند و روی آبسه ها و محل نیش حشرات و مار و عقرب میگذاردند. دو دانشمند معروف Cavalito & Bailey در سیر (آلیسین) را یافتند که روغن بی رنگی است و خاصیت بازدارنده رشد باکتری روی باکتریهای گرام مثبت و گرام منفی دارد.

عرق سیر درمان گیاهی سل است:
تجربیات جالبی برای معالجه سل با عرق سیر روی خوکچه آزمایشگاهی به عمل آمده است.

عرق سیر درمان گیاهی فشارخون است:
عرق سیر فشارخون بالا را پایین می آورد و موجب اتساع شریان ها و رفع تصلب شریان ها می شود. عرق سیر از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی گرم و خشک است. حرارت سیر شبیه به حرارت غریزی است و سیر وحشی و صحرایی از سیر مزروع گرم تر و خشک تر است. از نظر خواص معتقدند که عرق سیر بازکننده انسداد مجاری و خشک کننده رطوبت های معده و مفاصل و رقیق کننده خون است. عرق سیر مدر است و قاعده آور و معرق، ضد سم است، پوست را زخم می کند.

خوردن عرق سیر در صورتی که منطبق با مزاج باشد و در حد اعتدال خورده شود برای سلامتی بدن مفید است. توصیه این است که پخته و یا با سرکه خورده شود (سیرترشی). سیر برای تصفیه آواز، حلق،

عرق سیر درمان گیاهی تنگی نفس است
عرق سیر برای نفس تنگی، فراموشی، فلج بالقوه، رعشه و اکثر بیماریهای عصبی مفید است.

عرق سیر برای دردهای مفاصل مفید است

عرق سیر درمان گیاهی سیاتیک است:
عرق سیر برای سیاتیک، نقرس، درد لگن خاصره و امثال این ها را تسکین می دهد. و برای قطع اخلاط غلیظه، دفع بادهای تھیگاہ، خارج ساختن زالوی در حلقی مانده، برای اخراج اقسام کرم معده و کرم کدو مفید است.

عرق سیر داروی گیاهی افزایش نیروی جنسی است:
عرق سیر در سرد مزاجان برای تقویت نیروی جنسی و افزایش تولید اسپرم نافع است. عرق سیر در گرم مزاجان تشنگی ایجاد می نماید و برای تب های کهنه،زخم های ریه، درد معده، قطره قطره ادرار کردن، درخشانی رنگ چهره مفید است

نکته بسیار مهم این است که عرق سیر دارای طبیعت گرم و خشک است و برای افراد گرم مزاج حتما باید با عرق کاسنی و گشنیز میل شود

خواهشمندیم اگر سوال یا نکته‌ای برای مطلب عرق سیر در ذهن شما باقی مانده است، آن‌ را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
تمام مطالب در سایت بوعلی باب سلامتی زیر نظر متخصصین طب سنتی می باشد
تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

قرص گیاهی تریگلو

درمان چربی خون و سم زدایی کبد با تریگلو

درمان چربی خون و سم زدایی کبد با تریگلو قرص گیاهی تریگلو Triglow قرص تریگلو …