سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / داروهاى گیاهى جهت تسکین درد دندان یا درد لثه

داروهاى گیاهى جهت تسکین درد دندان یا درد لثه

داروهاى گیاهى جهت تسکین درد دندان یا درد لثه
نسخه اول جهت تسکین درد دندان
برای درمان فوری درد دندان یک قطره اسانس نعنا خالص روی پنبه بریزید و روی دندان خراب قرار دهید در کمتر از ۲ دقیقه درد دندان خوب می شود

اسانس خالص نعنا در فرایند تولید عرق نعنا به دست می آید و کاملا طبیعی است

دندان دردر
دندان درد
نسخه دوم جهت تسکین درد دندان:
پوست خشخاش ده مثقال، فلفل سیاه سه مثقال هر دو را بکوبند پودر شود و پودر حاصل را با حدود پنج استکان گلاب بجوشانند تا تقریبا نصف گلاب بخار شود محلول را از پارچه‏اى صاف کنند و آب صاف‏ شده را مجددا بجوشانند تا سفت و خمیرى شود ماده باقى‏مانده را بصورت حب‏ هائى باندازه دانه فلفل سیاه در آورند و بخشکانند و در مطب نگه دارند هنگام درد دندان یک یا دو عدد از این حب‏ها را روى دندان دردناک بگذارند معمولا درد دندان را ساکت مى‏ کند. اگر از آب صاف‏ شده جوشانده فوق را هم در پاى دندان دردناک بگیرند درد دندان را ساکت خواهد کرد.

نسخه سوم جهت تسکین درد دندان:
افرادى که درد دندان دارند و مزاجشان سرد است اگر مقدارى فلفل سیاه را بکوبند پودر شود و از پاچه‏ اى بیرون آورند (الک کنند) هنگام درد دندان مقدارى از این پودر را با عسل طبیعى درآمیخته روى دندان دردناک بگذارند. معمولا درد دندان را ساکت مى‏ کند.

نسخه چهارم جهت تسکین درد دندان:
اگر مقدارى گلاب و سرکه را بطور برابر مخلوط کرده بالاى آتش بگذارند تا قدرى بجوشد اگر از این محلول گرماگرم بالاى دندان دردناک بگیرند و مضمضه کنند اکثر مواقع درد دندان را ساکت مى‏ کند.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت