سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / درمان سکته در طب سنتی

درمان سکته در طب سنتی

درمان سکته در طب سنتی درمان سکته‏ مغزی بعد از اقدام فورى‏
حتما جهت درمان سکته‏ مغزی این مطلب را به طور کامل مطالعه کنید

۱- اگر بیمار دچار سکته مغزى شده باشد:
مزاج بیمار سکته مغزى را تشخیص بدهید گرچه بسیارى از سکته ‏هاى مغزى در غلبه سوء مزاج سرد ایجاد مى‏ شود اما این حکم عمومیت نداشته و تشخیص مزاج ضرورى است. در تجویز داروها حالات معده، یبوست، فشار خون، غلظت و چربى خون و بیماریهاى قبلى بیمار سکته مغزى باید در نظر گرفته شود.

Brain
به طور کلى نسخه‏ هاى زیر در انواع سکته ‏ها خصوصا سکته مغزى عمومیت داشته و لازم الاجراست:
رژیم ۱۵ روزه‏ جهت درمان سکته‏ مغزی

عرق شاهتره، خاکشى، ترنجبین‏
یک روز در میان دو لیوان عرق شاهتره را داغ کنید تا به حد جوش برسد و بلافاصله آن را داغ ‏داغ روى سه قاشق غذاخورى خاکشى که از قبل تمیز کرده ‏اید بریزید و بجاى صبحانه میل کنید. اگر بیمار سکته‏ مغزی دیابت ندارد کمى شیرین کنید. تا ظهر چیزى نخورید مگر آب کمپوت یا فرنى رقیق.

روز بعد ۳ قاشق غذاخورى ترنجبین را در ۵/ ۱ لیوان آب جوش حل کرده‏ صاف کنید و بجاى صبحانه به بیمار سکته‏ مغزی بدهبد میل کند و تا ظهر مثل روز قبل عمل کنید.

مسهل عام‏ جهت درمان سکته‏ مغزی:
سناء مکى ۵۰ گرم، گل سرخ ۵۰ گرم، ترنجبین ۲۵ گرم، گل ختمى ۲۵ گرم تخم کتان ۲۵ گرم، افسنتین ۲۵ گرم.
داروها را نیم‏کوب کنید، بعد از ظهرها یک الى دوبار هر بار یک قاشق غذاخورى را در ۲ لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند صاف کنید و کمى شیرین کرده میل کنید. این دارو باید ایجاد اسهال کند. چنانچه در هر بعد از ظهر با یک‏بار مصرف آن اسهال ملایمى ایجاد شود به همان یک‏بار اکتفا و چنانچه لازم است دوبار در هر بعد از ظهر مصرف شود تا اسهال ایجاد شود.

ظهرها یک روز در میان و در صورت لزوم هر روز، بجاى هر نوع غذا سوپ گشنیز که با اسفناج یا برگ چغندر، همراه با عدس و کمى برنج و ماهیچه گوسفند یا مرغ بدون چربى و آلوى بخارا و زیره سیاه پخته شده باشد به بیمار سکته‏ مغزی بدهبد میل کند

شب‏ها بجاى هر نوع غذا یکى از موارد زیر را انتخاب به بیمار سکته‏ مغزی بدهبد میل کند:
– کته گشنیز یا شوید با سالاد کاهو یا شربت سکنجبین و در صورت تمایل کمى گوشت گوسفند یا مرغ آب‏پز بدون چربى که با کمى پیاز و زردچوبه و نمک طبخ شده باشد به بیمار سکته‏ مغزی بدهبد میل کند

– سیراب و شیردان گوسفند با پرز و بدون چربى با چاشنى آب‏لیمو یا سرکه خانگى. نخود را خیس کرده آب آن را دور ریخته و با سیراب و شیردان با شرایط بالا طبخ شده به بیمار سکته‏ مغزی بدهبد میل کند

– نخود را به تنهایى پخته و با روغن زیتون و آب‏لیمو مخلوط و به بیمار سکته‏ مغزی بدهبد میل کند

– گوشت پرندگانى مانند کبک و تیهو و گنجشک و کبوتر و امثال آنکه بدون چربى بوده و این پرندگان همواره در جنب‏ و جوش و پرواز باشند.

در طول مدت ۱۵ روز بیمار سکته مغزی به کلى از مصرف سوسیس و کالباس و سرخ ‏کردنى و چربى و شیرینى ‏جات قنادى و چیپس و خامه و انواع ساندویچ و پیتزا و هر نوع غذاى یبوست ‏آور پرهیز کند.

چنانچه سردى بر مزاج بیمار سکته مغزی غلبه دارد نسخه زیر را طبق دستور مصرف کنید:
نسخه‏
گاوزبان، سنبل الطیب، نعناع، بادرنجبویه، تخم شنبلیله، قدومه، لیموى عمانى، ادویه را نیم‏کوب و روزى دوبار ظهر و شب بعد از هر غذا یک قاشق غذاخورى را در یک و نیم لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان بماند صاف کنید شیرین کرده و به بیمار سکته‏ مغزی بدهبد میل کند

نسخه‏ هاى جوشانده بسیار متنوع است و ناچار از ذکر آنها خوددارى مى ‏کنیم اگر بیمار داراى مزاج گرم بوده و یا دچار فشار خون و قند خون مى ‏باشد از نسخه جوشانده زیر استفاده کنید:
گاوزبان، سنبل الطیب، تخم شنبلیله، قرقات، گل ختمى، اسفرزه، گزنه، بولاغ اوتى‏
مانند نسخه قبل عمل کنید. مقدار مصرف و دفعات آن براساس نیاز تجویز مى ‏شود. نسخه‏ هاى مشابه این جوشانده نیز بسیار متنوع است.

بلعیدن روزانه یک عدد سیر خام بسیار مفید است. بعد از ۱۵ روز که درمان‏ها را انجام دادید مرحله بعد یعنى خون‏ درمانى را شروع کنید:

خون‏ درمانى‏ جهت درمان سکته‏ مغزی:
سکته چه مغزى و چه قلبى باشد باید سه دوره خون‏گیرى پشت گوش و دست‏وپاها انجام گیرد و پس از پایان، خون‏گیرى سه ماه بعد دوباره از سرگرفته شود. گرچه ممکن است در همان مرحله اول که خون‏گیرى از پشت گوش‏ها انجام مى‏شود لخته‏هاى عروق سر از میان برود اما ادامه درمان و خون‏گیرى ضرورت تام دارد.
زالو درمانی جهت درمان سکته‏ مغزی:
مرحله اول زالو پشت گوشها
پشت هر گوش تعداد ۱۰ عدد زالوى کوچک بیاندازید، صبر کنید تا زالوها کاملا سیر شده و خودبه‏ خود از پشت گوشها جدا شوند سپس جاى نیش‏ها را با پنبه آغشته به زردچوبه پانسمان کنید و از رساندن آب به جاى زخم جلوگیرى نمایید. پس از بند آمدن خون‏ریزى داروهاى زیر را طبق دستور آماده کنید و انجام دهید. تجربه نشان داده که پس از خونگیرى با زالو تا قطع خون‏ریزى چنانچه هیچ‏گونه داروى ضدعفونى‏ کننده بکار نرود احتمال عفونت بسیار کم مى‏ باشد
داروهاى جوشانده را همچنان ادامه دهید و میزان مصرف را روزى سه بار بعد از هر غذا برسانید. داروهاى دمنده در بینى (نفوخ) و آبزن‏ها (نطول) را ادامه دهید.

مرحله دوم زالو پشت دستها جهت درمان سکته‏ مغزی
پشت هر دست ما بین انگشت کوچک تا انگشت سوم روى هر دست تعداد ۱۰ عدد زالوى متوسط بیاندازید و تمام دستورات مرحله اول را به اجرا گذارید.
این مرحله ۲۰ روز پس از مرحله اول زالودرمانى انجام مى‏ شود. داروهاى جوشانده و نفوخ و آبزن‏ها را ادامه دهید.

مرحله سوم زالو روى پاها جهت درمان سکته‏ مغزی
روى قوزک‏هاى بیرونى تا انگشت سوم پا، روى هر پا تعداد ۱۰ عدد زالوى درشت بیاندازید و کلیه دستورات مراحل قبل را به اجرا گذارید.

توصیه تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی جهت پیشگیری از سکته مغزی و قلبی
۱- ازمصرف روغن های کارخانه ای به شدت پرهیز کنید و از روغن کنجد اصل استفاده کنید
۲- افراد بالای ۴۵ سال سن سالی ۲ مرحله زالو درمانی در پشت گوش و پشت دست چپ انجام بدهند
۳- سالی ۲ بار حجامت انجام شود

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …