سرخط خبرها
خانه / آویشن / آویشن داروى ضد تشنج رگ و ماهیچه

آویشن داروى ضد تشنج رگ و ماهیچه

آویشن داروى ضد تشنج رگ و ماهیچه که علم نوین درمانی برای آنها ندارد اما در طب سنتی آویشن درمان کننده آنهاست
خواص آویشن در طب سنتی:
۱- آویشن یک داروى ضد تشنج (آنتى اسپاسمودیک) است و تعداد زیادى از بیمارى‏ هاى مختلف که ظاهرا هیچ‏گونه شباهتى با یکدیگر ندارند و همه آن‏ها به علت تشنج رگ‏ها و ماهیچه‏ هاى صاف و مجارى داخلى بدن بروز مى ‏کنند را معالجه مى‏ کند. از اینجا، اهمیت آویشن در طب امروز معلوم مى ‏شود.

آویشن
آویشن
۲- آویشن مقوى معده و اعصاب است و به علت عطر و طعم مطبوعى که دارد، یک داروى اشتهاآور و هاضم غذا است.

۳- آویشن گازهاى روده‏ ها را جذب کرده و از بین برده و در درمان نفخ معده و روده‏ ها مؤثر است.

۴- آویشن گردش خون را تحریک و جریان آن را منظم مى ‏کند.

۵- آویشن هوش و قوه ادراک را زیاد مى‏ کند.

۶- آویشن اعمال اعضاى جنسى را در بدن تحریک و تقویت مى‏ کنند.

۷- آویشن در درمان بیمارى‏ هاى ریوى، زکام، برونشیت، آسم، گریپ، سیاه‏ سرفه و آنژین مفید بوده و خلط آور خوبى است.

۸- آویشن ترشح آب دهان، ترشح عرق و ترشح بول را زیاد مى‏ کند و از این لحاظ آن را در بیمارى‏ هاى مربوط مورد استفاده قرار مى ‏دهند.

۹- آویشن به عقیده شابرول و پارتوریه، متخصصان بیمارى‏ هاى کبد، ترشح صفرا را زیاد مى‏ کند و آن را به جریان مى‏ اندازد، بنابراین، سلول‏هاى کبد را به کار و فعالیت وامى دارد و در این مورد اصطلاحا مى‏ گویند کلرتیک‏ است.

۱۰- آویشن قاعده‏ آور (مدر طمث) است و در بانوانى تجویز مى‏ شود که قاعده آنان بند آمده است، یا اینکه ترشحات سفید در آن‏ها دیده مى‏ شود.

۱۱- آویشن به علت وجود تیمول که در آن است یک ضد عفونى و ضد انگل قوى است و انواع کرم‏هاى روده از قبیل تریکوسفال آنکیلوستوم و اکسیور (کرمک) را مى‏ کشد و علاوه بر کشتن کرم‏ها، تخم کرم را نیز از بین مى‏ برد.

۱۲- شستن سر با جوشانده غلیظ آویشن (ده گرم آویشن را در صد گرم آب جوشانیده، صاف کرده به کار برند) موجب جلوگیرى از ریزش موى سر و تقویت پیازهاى آن مى‏ شود و اگر به آن مداومت کنند موى سر را مى‏ رویاند.

۱۳- از آویشن، اسانسى مى‏ گیرند که مسکّن بسیار خوبى براى درمان دردها است

۱۴- از همه این خواص مهم‏تر، خاصیتى است که در رأس همه قرار دارد و آن وجود آنتى ‏بیوتیک‏هاى قوى در آن است. در کتاب مفردات پزشکى دراین ‏باره صریحا آمده است: «آویشن ضد باکترى و ضد عفونى کننده قوى است»، هم‏چنین آرنوزان در کتاب خود مى‏ نویسد: «داراى خواص ضد عفونى کننده خیلى قوى است»، به ‏همین ‏جهت آن را مثل آنتى ‏بیوتیک‏ها در بیمارى‏ هاى میکروبى و عفونت‏هاى داخلى بدن (به‏طور جوشانده یا دم‏کرده) تجویز مى‏ کنند و نیز از اسانس آن یک نوع ادکلن، به‏ منظور ضد عفونى کردن و نیز صابون‏هاى مایع و جامد براى تمیز کردن دست‏ها در اعمال جراحى ساخته شده است. آویشن هم‏چنین براى حفاظت و نگهدارى گوشت به‏ کارمى ‏رود.

دو تن از دانشمندان موسوم به لیون‏ و لوازو ترکیب آویشن زیر را جهت ضد عفونى کردن دهان تجویز کرده ‏اند:
تیمول ۲۵/ ۰ گرم‏
فنول ۱ گرم‏
اسید بوریک ۲۵ گرم‏
تنتوراکالیپتوس ۱۰ گرم‏
آب ۱۰۰۰ گرم‏

۱۵- براى تقویت عمومى بدن و به کار انداختن اعمال پوست بدن، ۵/ ۰ گرم تا ۲ گرم اسانس آویشن را با ۳۰۰ گرم کربنات دوسود مخلوط کرده در وان حمام مى ‏ریزند و بدن را در آن حمام مى ‏دهند و از این راه، بیماران مبتلا به روماتیسم اثرات خوب از آن گرفته ‏اند.

۱۶- اسانس آویشن را براى بى‏ حس کردن دندان کرم‏خورده تجویز مى‏ کنند، به این طریق که مقدار کمى پنبه بر سر چوب باریکى پیچیده و مقدار خیلى جزئى از اسانس آویشن را به آن آلوده و به داخل دندان کرم‏خورده مى‏ مالند، درد را برطرف مى ‏کند.

شما کدام یک از محصولات را در لابراتوارهاى امروزه دنیا سراغ دارید که بتواند با آویشن، این گیاه پیش ‏پاافتاده که به‏ طور خودرو در بیابان‏ها و تپه‏ ها مى‏ روید، رقابت کند و این‏همه خواص طبى داشته باشد.

مصرف روزانه آویشن‏
ده تا پانزده گرم آویشن را در یک لیتر آب جوشان دم کرده و پنج تا شش فنجان آن را در روز تناول کنید؛ دم‏کرده رقیق آویشن را مى‏توان جانشین چاى صبح و عصر کرد و آن را با عسل شیرین کرده و خورد.

آویشن بر چند نوع است؛ یکى آویشن شیرازى و دیگرى آویشن کوهى که نوع اخیر، عطر، تندى، تیزى و قوت بیشترى دارد. یک نوع شبیه به آن نیز وجود دارد که به اسم کاکوتى معروف است.آویشن در لرستان با نام ازبوه و در دلفان ازگوه و آویشن را در تبریز و شهرهاى آذربایجان ککلیک اوتى و در همدان آذربه مى‏ گویند و به عربى صعتر مى ‏گویند.

تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …