سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / درمان صرع در طب سنتی‏

درمان صرع در طب سنتی‏

درمان صرع در طب سنتی‏
پزشکان سنتى افرادى را که بیمارى صرع در آنان مادرزادى بوده با تقویت روحى و جسمى و ورزش‏هاى ملام و جلوگیرى از حالات غیر طبیعى و تشدیدکننده بیمارى و جلوگیرى از یبوست و مصرف داروهائى مانند معجون فیقرا و داروهاى تنظیم ‏کننده اعمال مراکز عصبى مانند اسطوخودوس و ریشه ترخون درمان صرع مى‏ کرده‏ اند

جهت درمان صرع بدین‏ طریق که مقدارى برگ و گل و ساقه ‏هاى جوان اسطوخودوس و مقدارى ریشه ترخون را پودر کرده و با مقدارى سکنجبین و بمدت حدود یک ماه مى ‏خورانیده ‏اند اکثر موارد بیمارى برطرف یا به حد اقل نقصان مى‏ یافته است.

اما در افرادى که بیمارى صرع آنان ارثى نیست ابتدا سبب بیمارى صرع بررسى مى‏ گردد مثلا افرادى که حملات صرع در آنها بعلت تجمع انگل در بدن آنان است با دفع انگل مداوا مى‏ شوند و پس از پاک شدن بدن از انگل داروهاى قطع‏ کننده حملات نیز مصرف مى ‏شوند.

اسطوخودوس
اسطوخودوس
گاهی بیماری صرع بخاطر تجمع اخلاط سوخته در مغز می باشد که در این افراد برای درمان صرع می توان از شربت مصفای مغز و قلب در فروشگاه خرید سبز استفاده کنند

و یکى از داروهائیکه اطباء سنتى براى درمان صرع مصرف مى‏ کنند عبارتست از عاقرقرها (ریشه ترخون) و افتیمون (سس) و بسفایح (سرخس بسفایح) از هرکدام مقدار ۳ مثقال (پانزده گرم) را کوبیده و پودر حاصل را با مویز سیاه (شاهانى) مجددا مى‏ کوبند تا بصورت معجون درآید سپس هفت قسمت نموده بمدت هفت روز قبل از صبحانه به بیمار خورانیده مى‏ شود. و هر سه ماه یکبار خوردن این معجون را تکرار مى‏ نمایند.

دیگر از داروهائیکه اطباء سنتى براى درمان صرع تجویز مى ‏نمایند عبارتست از افتیمون دو مثقال- افسنطین دو مثقال برگ خشک شده حنظل پنج تا هفت گرم که این مجموعه را دم کرده و صبح ناشتا به بیمار مى ‏خورانند در بهبود بیمارى بسیار مجرب است.

اما چنانچه پیدایش صرع و بخصوص در افراد بالغ بعلت پیدایش ورم یا غده ‏اى در مغز باشد. در صورت تشخیص ورم باید از داروهاى برطرف‏ کننده اورام مغز استفاده شود تا اورام تحلیل رفته و بیمارى زایل گردد. و اگر غده مغز طورى باشد که پس از مدتى مصرف این‏گونه داروها تحلیل نرود. و آزار دهنده بوده یا بیم پیشرفت آن برود مى ‏توان با نظر اطباء متخصص نسبت به عمل جراحى و قطع غده مذکور اقدام نمود.

خسروى، سید مهدى، طب سنتى سینا، درمان بیماریهاى مختلف با گیاهان دارویى، ۱جلد، نشر محمد – تهران، چاپ: هفتم، ۱۳۸۱ ه.ش.
تهیه و تنظیم از تیم پژوهشی بوعلی باب سلامتی
www.boalii.ir
استفاده از مطالب سایت بدون ذکر منبع طبق ماده ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …