سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / زیبایی پوست صورت با طب سنتی

زیبایی پوست صورت با طب سنتی

زیبایی پوست صورت با طب سنتی
طب سنتی برای زیبا کردن پوست صورت‏
اگر دوست دارید پوست صورت زیبایى داشته‏ باشید طب سنتی راهکار دارد
برای زیبایی پوست صورت در طب سنتی باید از خوردن زنیان، زیره، نوشیدنى‏هاى جوهردار یا الکلى یا خوراکى‏هاى ناگوار و گل خوارى و خوردن غذاهاى چرب یا سرخ‏کرده یا محرک، همچنین قرار دادن پوست صورت در معرض نور خورشید و مطالعه هنگام خواب و بى‏خوابى شبانه پرهیز کنید و در مقابل از خوراکى‏هاى شاداب‏کننده‏ى پوست صورت بیشتر استفاده کنید

زیبایی پوست صورت با طب سنتی
زیبایی پوست صورت با طب سنتی

خوراکى‏هاى شاداب‏ کننده‏ى پوست صورت مانند:
آب پرتقال، گلابى، هلو، آلوچه، انار، رب انار، خرما، گیلاس، کلم، تره‏فرنگى، انجیر، ترب، کشمش، انگور، چغندر، آب هویج، مرزه، اسفناج، تربچه، تره، نخود، عدس، زردچوبه، زعفران، مغز دانه‏هاى به، جگر، تخم کبوتر خام، سیر، پیاز، ماءالشعیر، مرباى هلیله، اگیر ترکى، اطریفل، میخک، سعد کوفى و گل زوفا.

زیبایی پوست صورت با گیاهان دارویی در طب سنتی:
همچنین براى زیبا کردن پوست صورت در طب سنتی مى‏توانید قلع را بسوزانید تا خاکستر شود و طورى که به دهان نرسد (چون سمى و کشنده است) گاهى به صورت بمالید.
براى زیبا کردن پوست صورت در طب سنتی میتوان سیاهدانه را نرم بسایید و با کمى پودر صابون مخلوط کنید و صورت را با آن بشویید.
براى زیبا کردن پوست صورت در طب سنتی قرنفل، هیل قرابى، زرمباد و هلیله‏ى سیاه از هر کدام ۵ گرم، سنامکى ۲۵ گرم، پوست هلیله‏ى زرد ۱۰ گرم و قند یا شکر ۱۰۰ گرم، همه را نرم بسایید، بعد با یک کیلو عسل مخلوط کرده و صبح، ظهر و شب، هر مرتبه یک قاشق شربت‏خورى از آن را میل کنید.

براى زیبا کردن پوست صورت در طب سنتی شب، ترشى خیار بخورید و بخوابید و مقدارى قرنفل کوبیده را همان شب بخیسانید و فرداى آن روز صاف کرده و آب آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید.

براى زیبا کردن پوست صورت در طب سنتی یک دسته جعفرى را در آب بجوشانید و یک هفته صبح و شب صورت را با آب آن بشویید.

براى زیبا کردن پوست صورت در طب سنتی میتوان شنبلیله‏ى کوبیده را بر صورت ضماد کنید.
براى زیبا کردن پوست صورت آب ترب را با عسل مخلوط و بر صورت ضماد کنید.
براى زیبا کردن پوست صورت آب انگور را با پنبه خوب به صورت بمالید و بگذارید تا خشک شود، بعد از ۳۰ دقیقه کمى جوش‏شیرین در مقدارى آب گرم ریخته و صورت را با آن بشویید.
براى زیبا کردن پوست صورت نارنج یا پرتقال را ورقه‏ورقه کرده و روى صورت گذارید یا آب آن را بمالید.
براى زیبا کردن پوست صورت مقدارى کدو حلوایى کاملا پخته شده را له کنید و به صورت بمالید و پس از نیم ساعت بشویید.
براى زیبا کردن پوست صورت سوسن زرد را کوبیده و بر صورت ضماد کنید.
براى زیبا کردن پوست صورت بیست گرم بنفشه‏ى فرنگى خشک را در نیم لیتر آب سرد ۲ ساعت بخیسانید و بعد چند دقیقه بجوشانید، سپس ۱۰ دقیقه هم دم کنید و پس از صاف کردن روزى سه تا چهار فنجان از آب آن را بنوشید و چند هفته ادامه دهید.
براى زیبا کردن پوست صورت نخود را بخیسانید و آب آن را به صورت بمالید.
براى زیبا کردن پوست صورت کندش، زعفران، مرصاف، مصطکى و کمى رناس را کوبیده با آب پیاز مخلوط کنید و به صورت بمالید.
براى زیبا کردن پوست صورت اشنان سبز، آرد باقلا، آرد جو، به‏دانه، تخم خربزه، تخم خیار، کف دریا و گل ارمنى را باهم مخلوط کرده و نرم کنید، سپس کمى از آن را با شیر مخلوط کرده و به صورت بمالید.
براى زیبا کردن پوست صورت همچنین مى‏توانید دارچین، زنجبیل، هلیله‏ى سیاه، شیطرج، فلفل سیاه، بابونه‏ى شیرازى و نخود الوند از هرکدام ۵ گرم و آمله‏ى مقشر، ثعلب و تخم‏هاى مغز میوه‏ى کاج از هرکدام ۱۰ گرم، همه را نرم بسایید، بعد با ۲۰ گرم پودر نارگیل، یک کیلو مویز بى‏دانه‏ى کوبیده شده و یک کیلو عسل مخلوط کنید و هر روز صبح، ظهر و شب، هر مرتبه یک قاشق شربت‏خورى از آن را میل فرمایید.

منابع:دائره المعارف گیاه درمانى ایران‏

همچنین ببینید

افسنطين‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏

درمان ورم معده یا گاستریت با افسنطین‏ در طب سنتی طبیعت افسنطین‏ : گرم و …