سرخط خبرها
خانه / اخبار روز طب سنتی / توصیه های دکتر کردافشار جهت دفع سنگ کلیه

توصیه های دکتر کردافشار جهت دفع سنگ کلیه

به گزارش بوعلی و به نقل از تسنیم، غلامرضا کردافشاری درباره روش‌های دفع سنگ کلیه اظهار داشت: در طب سنتی تدابیر زیادی برای دفع سنگ کلیه وجود دارد.
به گفته وی اگر سنگ دفع نمی‌شود باید ورزش کرد و در یک وانی که در آن گیاهی همانند خارشتر و خارخاسک است نشست، البته این گیاهان باز کننده‌های مجاری ادرار هستند.

کردافشار
کردافشار
دکتر کردافشار ادامه داد: این گیاهان را می‌توانید بجوشانید و ۲ تا ۳ ساعت داخل این آب زن بنشینند، آب اگر ولرم باشد بهتر است. همچنین، از عرقیاتی مانند خارشتر و خارخاسک برای دفع سنگ کلیه استفاده شود.
کردافشاری بیان داشت: سیاه دانه و عسل به دفع سنگ کمک می‌کند، البته ترکیبات زیادی در طب سنتی وجود دارد که باعث شکافتن سنگ و باز کردن مجاری و دفع سنگ‌ها می‌شود، مانند تخم خیار، تخم خربزه، تخم هندوانه، تخم کدو که در آب خیسانده و از صافی رد کرده و شیره آن را استفاده کنند. همچنین، تخم خرفه و کاسنی به بهبودی کمک می‌کند.
وی گفت: علت تولید سنگ؛ مواد بلغمی، سودائی و لزج است که از معده به کلیه می‌رود، بنابراین اگر معده تقویت شود برای دفع سنگ و پیشگیری از تولید مجدد آن می‌تواند موثر باشد.
این مدرس دانشکده طب سنتی خاطرنشان کرد: پوسته داخلی سنگدان مرغ را می‌توان خشک کرد و سپس آسیاب کرد تا در غذاها مصرف شود که به بهبودی سنگ کمک می‌کند. خوردن چند بار روغن زیتون و لیموترش در روز نیز می‌تواند مفید باشد. همچنین، آب ترب سیاه، آب شلغم، آب هویج و آب سیب به بهبودی و دفع سنگ کمک کند.

همچنین ببینید

عرق خارشتر با خاصیت سنگ شکن

درمان سرطان با خارشتر

درمان سرطان با خارشتر طبیعت خارشتر گرم و خشک است. خواص درمانى خارشتر: ۱- هر …